(...) Geniální přítelkyně není strhujícím příběhem, není to emocionální vodopád, který se na čtenáře valí. Elena Ferrante je opravdu velmi sebevědomý typ, nejenže čtenáři do tváře nehází efektní „prasátka“, ale ani nespěchá. Jako by si byla vědoma své síly, toho, že její vyprávění a postavy si čtenáře udrží tím, že jsou tak všední a uvěřitelné.
Protože všechno je najednou zajímavé. To, že Elena chodí do měšťanky a pak na gymnázium, zatímco Lila nikoliv. To, že starší bratři jsou vždy až moc patrní – pořád se chtějí prát s tím, kdo se zajímá o jejich sestry –, zatímco mladší sourozenci nejsou naopak zajímaví vůbec, a tak jsou v ději taky podružní. Hlavně je ale najednou zajímavá jedna nezajímavá čtvrť v Neapoli, kde člověk pochopitelně nikdy nebyl. Může si ji najít na internetové mapě, ale daleko lepší je si ji představovat. A román ukazuje taktéž starou pravdu, že něco je živé jen tehdy, když se o tom mluví. Ať už se jedná právě o kamarádku, o pitomou latinu, či třeba řečtinu. Protože jakmile se o latině můžeme bavit s kamarádkou, už není tak nezajímavá jako ve škole. A když nám chybí Lila, začneme o ní prostě vyprávět.