Fifty Shades of Grey - Padesát odstínů šedi: 1. díl

Nakladatel:  XYZ 2012

Padesát odstínů šedé (Fifty Shades of Grey) je první díl erotické trilogie, kterou napsala E. L. James a zaujala tak čtenáře po celém světě. Studentka literatury Anastasia Steel má za úkol zpracovat rozhovor s úspěšným a bohatým podnikatelem...

(37x)

úplně souhlasím...prvních asi 80 stran jsem měla pocit, že to neučtu...to prostě nešlo, ale všichni říkali, ať vydržím...no a pak se začalo něco dít a nějak jsem se nemohla odtrhnout....druhý díl jsem už ale přečetla jen s velkým vypětím sil a mnohé stále se opakující pasáže jsem prostě přeskočila...třetí už ani číst nebudu

Knížka se dlouho nemohla rozjet, hlavně díky tomu, že se hrdinové nemohli pořád domluvit, kdy a kde se sejdou a takováhle nastavovaná kaše je to pořád. Nedej bože, aby byli oba z jedné vesnice, to by nebylo pomalu o čem psát, natožpak kdyby šli hned ze začátku k doktorovi. Pak by čtenář nemusel přeskakovat nejen stránky, ale doslova kapitoly. Jsou toho ještě další dva díly, takže těm co se mají rádi doporučuji, nebrat, ušetříte spoustu času. Úplně nejzoufalejší jsou ty části s emaily, kdy se hrdina - marod - milionář podepisuje pod každou plácotinu celým svým funkčním podpisem. Neumí snad ovládat poštu??? Nebo je to další příznak jeho choroby???
Prokažte si laskavost a přečtěte si radši harlekýna.

Souhlasím s názorem barakky. Zaujalo mě právě to téma "Popelka a princ". Začátek knihy mě bavil. Dobývání nevinné naivní dívky, to by šlo. Ale přibližně po 120 - 150 stranách to začalo být tak nějak o ničem. Trocha akce pro mozek se ještě objevila ke konci, ale to je pro 600ti stránkovou knížku docela málo. Také souhlasím s tím, že je tu tolik podobností se Stmíváním, až to zaráží. Přemýšlím, jestli dát spisovatelce ještě šanci a zkusit druhý díl, ale moc se mi nechce.

Jako mnohé další i mě vedla k tomu, abych si tuhle knížku přečetla, především zvědavost – názory na ní totiž byly velmi vyhrazené. Popravdě, kdybych na tuto knihu narazila jen tak v knihkupectví, tak samotná anotace uvedená na zadním obalu by mě odradila od toho, abych si ji koupila – jak z červené knihovny…
A jaké byly mé první dojmy? Nejneodbytnější myšlenkou bylo to, že kdybych byla Stephanie Meyerová, tak bych E.L. Jamesovou žalovala – seznam stejných (ne podobných, ale opravdu stejných) věcí by vydal minimálně na dvě stránky. Skoro by se dalo říci, že jediné, v čem se knížky liší je, že Stmívání operuje s upíry, zatímco Padesát odstínů šedi se točí kolem SM sexu. Tak snad zbývá jen doufat, že ve filmové verzi Odstínů nebudou hlavní role stvárňovat Robert Pattison a Kristen Stewart.
Dialogy jsou jednoduché, opakující se, slohově nikterak oslňující text. Především na začátku máte dojem, že hlavní hrdince je spíše patnáct, než jednadvacet a že autorka na tom bude dost podobně. Přesto člověk najde pár momentů, kdy je autorka i vtipná. Popis ´´postelových´´ scén je poměrně o ničem a pokud chtěla autorka nastolit téma vnitřního prožitku běhen SM praktik, tak se jí to nepovedlo - to si raději přečtěte Jedenáct minut od Paula Coelha.
Ale i tak se vám může stát, že knížku přečtet jedním dechem.Ptáte se proč? Protože už z dob Popelky nás dostávají příběhy obyčejných, chudých, šedých myšek, do kterých se zamiluje krásný, chytrý, bohatý, všímavý princ. A to, že je ´´trochu divnej´´? To mu rády odpustíme.

Příběh a nápad se mi líbí, ačkoliv mi přijde trochu Twilightovské, že zrovna Christian Grey, playboy jak má být a největší frajer celých USA si vybere zrovna TU nudnou a nešikovnou Anastasii, co se neudrží ani na nohách,proč?? A ačkoliv jsem byla obeznámena s faktem, že jde o erotický román, tak toho sexu tam na mě bylo moc. Takže stoprocentně to nedoporučuji číst žádnému klukovi (pokud ho tedy nezajímají Aniny pocity ze ztraceného panenství. Ale konec mě potěšil, "žádný Happy End"..... dokud jsem nevzala do ruky i 2. díl. Škoda...

Kniha je to nejlepší, co jsem četla. Hltala jsem každé slovo, fantazie fungovala na 100%. Čtenáře kniha nutí číst dál a dál, v mém případě jsem se od ní nemohla odtrhnout. Už se těším na druhý díl, který dostanu k narozeninám, jsem zvědavá na pokračování. Ale musím říct, že mě docela zklamal konec. Byl takový moc rychlý, odfláklý mi přišlo. Ale jinak celkově palec nahoru!

Těšila jsem se, že budu taky "hltat", ale to nadšení na internetu je asi dost umělé. Už zhruba v jedné třetině byla kniha tak nudná a nezajímavá, že jsem se musela vyloženě přemáhat ji dočíst. Dějová linka je velmi slabá, navíc stonásobné opakování některých motivů čtenáře prostě ubije. Co se týče slavných erotických scén - místy si člověk říká, jestli autorka vůbec někdy sex měla, nebo jestli to jsou výplody nějaké třináctky. Trapná klišé, nic "šokujícího", bohužel ani čtivého.

Knihu jsem četla v anglickém originále, ale i tak mi to přišlo jako bohapustý brak beze smyslu a jakékoliv kvality. Jednu hvězdičku jsem dala jen proto, že nejde označit nula.

Na to, kolik sem na tuto knihu slyšela ohlasů ve stylu - zhltala jsem to jedním dechem - jsem byla maličko zklamaná. Jak již bylo řečeno v předešlých recenzích, kniha je psána tak trochu jednodušším stylem a dalo by se říct že i já v jsem v blbých školních slohovkách použivala chytlavější slovní spolejení a řečnické obraty, než jsou použity v této knize... Ale jinak taky přiznávám, že jsem knihu měla přečtenou za poměrné krátký čas a to hlavně ze zvědavosti s jakými nápady pan Grey zase přijde :-D Co se hlavní hrdinky týče, nad jejimi do nebe volajícími nezkušenostmi, mi bylo někdy trapně aj za ni... Kdyby alespon ve svých myšlenkách uměla nazývat věci pravými jmény a uměla části svého případně můžského těla pojmenovat, hned by na mě působila lépe nejen on ale i celá kniha ... Fráze ve stylu - dotýká se mě tam - apod. mi už ke konci přišli trochu nudné. Ale ono to tak asi mělo byt no :)
Ale jde pouze o můj názor, jakožto názor 22 leté čtenářky. Rozhodně si teď už ze zvědavosti přečtu aj další díl.

Knihu jsem přečetla rychle, jedním dechem. Podle mého názoru lehké porno pro upracované ženy servírované s velkou porcí romantiky. Ideální četba před spaním, pokud máte za sebou perný den a už se vám nechce moc namáhat mozek. Zklamala mě omezená slovní zásoba a malá fantazie překladatele. Kniha mě neurazila, ale ani nijak přehnaně neuchvátila.

Tak slaboduchou knihu už jsem dlouho nečetla. Nevím, zda se jedná o chybu překladu nebo nedostatky ve slovní zásobě samotné autorky, ale je až zarážející, s jak malým množstvím slov se dá napsat kniha o 600 stranách! Upřímně - úplně přesně nechápu, čím je tahle kniha tak zvláštní. Balancuje na pomezí červené knihovny a soft porna. Skutečných BDSM scén (a to ještě poměrně "soft") se v celé knize vyskytuje pomálu - celkem vlastně jen dvě. Ani charaktery jednotlivých postav nejsou nijak zvlášť propracované, což by se dalo na tolika stránkách očekávat. Ještě štěstí, že jsem měla knihu jen půjčenou...

Tuto knihu jsem koupil na popud negativní recenze v jednom deníku, kde si tato kniha odnesla 10%. Věděl jsem, že tento bestseller nebude nic světoborného, ale přece jen 10%. Přečetl jsem tuto knihu za 2 dny a bavil jsem se královsky. Sice jsem čekal na první sexuální scénu do cca 150 str., ale ona scéna stála za to. Autorka zde na 20 str. líčí jednu událost a to přímo skvěle. Je pravda, že kniha nemá žádnou literární kvalitu, dále mi tto kniha až neskutečně připomíná jinou sérii - Twilight, ale to nic nemění na tom, že kniha se čte prakticky sama, logiku v tom nehledejte a příběh je taky ztracen někde neznámo kde. Momentálně čtu druhou knihu v anglickém originále a ta mě připadá hodně lepší. Každopádně se nejedná o nic jiného než o výborný stroj na prachy a ať jen proboha netočí ten film, veškeré kouzlo, které tato kniha má, by se vytratilo.
10% které kniha dostala je přísné, já bych dal 40%

Myslím, že kniha splňuje to, co se očekává od sousloví "erotický román". Nehledejte duchaplnou intelektuální literaturu, jen uvolnění, smyslná očekávání, spoustu touhy a mraky vzrušujících doteků...:-)

dočetla jsem.... U této knihy se mi líbil začátek - ta předehra - představy, ale „přímé akty“, kterých je tam požehnaně a jsou k nim využívány různé praktiky, které pro někoho asi fakt nejsou při sexu běžné, jsou popisovány tak šíleně vlažně a hlavně furt stejně, že to prostě nudí, otráví a ani příběh ničím neuchvátí. Příběh = červená knihovna...Takže hlásím, že přes prvotní nadšení a hlavně očekávání v to, že autorka dokáže „zajímavě“ a neobvykle popsat (s absencí sprosťáren) její představy, že si prostě přečtu něco vzrušujícího a dobře napsaného, jsem silně zklamaná… Knížku jsem si koupila z pouhé zvědavosti, nikoliv jako ukojení svého sexuálního pudu…na to knihy fakt nepotřebuju...

Je to o ničem a nechápu ten humbuk. Slátanina, blbost. Porno pro ženské. Četla jsem to, předčítala jsem kamarádkám a chlámaly jsme se. Nakladetli peníze přejeme, ale příště zkuste vydat něco s dějem.

Zobrazit další (11)

James, E. L.: Fifty Shades of Grey – Padesát odstínů šedi (in LtN)

Nejprasáčtější pornografická kniha – těmito slovy charakterizoval populární sexuolog Radim Uzel erotickou trilogii od E. L. Jamesové, jejíž první díl vyšel česky pod názvem Padesát odstínů šedi a ze které je už českým čtenářům k dispozici i část závěrečná Padesát odstínů svobody. „Přečetl jsem prvních padesát stránek a bylo mi z toho nevolno,“ dodal dále sexuolog. A to Uzel coby soudní znalec posuzující míru perverzity musí asi zhlédnout či přečíst leccos.

Nefalšované porno pro ženy aneb… Čtení s rukama pod peřinou

Román 50 odstínů šedi, při jehož četbě se ženy červenají až po konečky prstů, se stal ohromným fenoménem. Čtou ho "dvacítky", zralé ženy i důchodkyně, vyučené i vysokoškolačky a podle českého nakladatele i spousta mužů, kteří to ale tají. Na český trh vstoupila knížka s velkými ambicemi a ohromnou publicitou na podzim loňského roku. A z pultů mizela podle očekávání kosmickou rychlostí. Po stech tisících výtisků se během tří měsíců doslova zaprášilo. Ve světě se knižní trilogie – u nás se bude překlad druhého dílu prodávat za pár dnů a třetí v létě -zatím prodalo více než 40 milionů!

Porno pro mamky

...Budu s dovolením osobní. První díl této porno trilogie jsem přečetla za jeden den. Šest set osm stran. Omlouvala jsem čas spláchnutý nad rukopisem tlusté knihy povinností. Budu o ní přece psát. Jako o novém fenoménu. Od prvního odstavce této zběsilé porno love story jsem věděla, že čtu literární brak. Současné české autorky tohoto stylu odkládám po prvních dvou stranách. Nesnáším tupé harlekýnky nikdy jsem nečetla červenou knihovnu. A teď - britská autorka E L Jamesová se mnou zatočila. Nevím proč. Anebo vím - a stydím se přiznat. (...) Tahle kniha není prošpikovaná sexem, tahle kníhaje jen a jen o sexu. A kupodivu neunavuje - až na pár scén, které se konečně dají přeskočit. (...) I díky téhle otevřenosti, jak autorka píše o sexu, jak ho nezahaluje do fikaných metafor, ale přesně popisuje, co se děje, má možná kniha úspěch. U žen středního věku. U matek, které vychovávají své děti - a vedle toho zůstávají ženami. Těmi, které touží po sexu. Nikoliv po jeho metafoře.

E. L. James

Britská spisovatelka.

Málokdy se stává, aby spisovatelská prvotina zažila celosvětový úspěch. Takové štěstí měla Erika Leonard, která je známá spíše pod pseudonymem E. L. James. Je autorkou veleúspěšné trilogie Padesát odstínů šedi, která se rok po svém vydání dočkala filmového zpracování a na zfilmování dalších částí se již pracuje. Dohromady se ve Spojených státech prodalo více než 35 milionů výtisků a přes 70 milionů výtisků v celém světě. Trilogie je nejrychleji prodávaným paperbackem všech dob. V roce 2012 ji americký časopis Time zařadil mezi sto nejvlivnějších lidí světa.

Celý medailonek
Do oblíbených
Přidejte si autora do oblíbených