Kniha obsahuje dvě fotografické série, poznamenané vlivem surrealismu, "Vidiny z druhé strany" a "Deník cestovatele časem", které autorka vystavovala v řadě zemí.
Kniha fotografií etiopské krajiny a zvyků a rituálů tamních lidí.představuje umělecké svědectví, jež nám rozšiřuje a obohacuje pohled na svět, který je v důsledku moderních technologií stále menší a bližší, a přece zůstává tolik vzdálený.
Tato kniha je "výbušným" výsledkem setkání dvou osobností kacířské reputace: velkého fotografa Miroslava Tichého a bývalého situacionisty Gianfranka Sanguinettiho.
Vladimír Jindřich Bufka (1887-1916) je neprávem opomíjeným českým fotografem. Byl všestranně nadaným tvůrcem a chemikem. Svého času konkuroval Františku Drtikolovi.
Monografie Gustava Aulehly (nar. 1931) poprvé komplexněji představuje dílo donedávna téměř neznámého krnovského autora, kterého je možno přiřadit k nejvýznamnějším osobnostem české dokumentární fotografie 50. – 80. let.
33. svazek edice Fototorst. Fotograf Ivan Pinkava (* 1961) si během takřka třiceti let vytvořil vlastní, svébytný vizuální jazyk, který lze ztotožnit s jeho vlastním uvažováním o světě.
Unikátní fotografický receptář s dosud nikde nepublikovanými původními návody na získání autorského originálu z digitálních dat včetně tutoriálů a obrazových ukázek.
V šestém čísle s podtitulem Na Stopě vám mimo
jiné přinášíme fotografickou esej Michala Šeby, obrazovou rekonstrukci vyšetřování
masového vraha Huberta Pilčíka, futuristické ilustrace Jana Šrámka (VJ Koloucha).
29. svazek edice Fototorst. Černobílé dokumentární práce, na nichž je založena Němcova volná tvorba a také tato kniha, vznikají jak v České republice, tak v zahraničí. Charakterickým znakem děl Tomkiho Němce je kompoziční preciznost.