Dělí je třicet století, a přesto… se milují! Jak požádat o ruku slečnu Lilian, dceru profesora Bowela, když je člověk ztracen v mlhavém Londýně na konci 19. století, a mumifikovaný před třemi tisíci lety? No není to prekérní situace?
Stanislav Podhrázský (1920–1999) byl jako mnozí další v mládí silně ovlivněn surrealismem. Kniha věnuje pozornost jak Podhrázského dílu malířskému, tak kresebnému a sochařskému.
Románový debut mladé autorky se okamžitě dočkal bouřlivého přijetí ze strany žánrové kritiky i čtenářů. Autorka za něj získala cenu Locus a bezpočet nominací včetně těch na ceny Hugo, Nebula a World Fantasy Award. První díl trilogie.
Na základě osobitého rozboru českých slov tu autor nečekaným způsobem přehodnocuje základní kulturní jistoty a dochází až ke katarzi "pravdy bláznů", ztělesněné horou Ťululum.
„Ale já se rozhodl, žádný pracující život mě nedostane. Neskončím unavený, naštvaný a zbavený své mladistvě svobodné tváře jako mí rodiče.“ Prozaický debut sleduje Kláry Elšíkové.
Próza Zvlčení nahlíží do života dvou rodin: lidské a vlčí. Jejich příběhy se pokradmu přibližují, až dojde k tajemnému prolnutí. A kdesi v pozadí je slyšet baladický tón starých legend.
Z několika desítek svých populárně vědeckých textů autor - náš přední psychiatr - spolu s redaktorem Milošem Voráčem vybrali a sestavili knížku esejů, sloupků, komentářů i zamyšlení. Výtvarného doprovodu se ujal klasik české karikatury Miroslav Barták.
Strhující historický román z renesančních Benátek představuje neobvyklou hrdinku: mladou lékařku Gabriellu Mondini, jež svou profesi vykonává za podpory svého otce-lékaře a k nelibosti svých mužských kolegů.
V autobiografické próze, která je pásmem záznamů a úvah inspirovaných putováním do Indonésie, se Lubomír Martínek mimo jiné soustavně vymezuje vůči životnímu stylu založenému na těkavě povrchní konzumaci zážitků.