Pohled na historický okamžik českého divadla, kdy se na jednom místě - v
Hradci Králové - střetávají hned 3 režisérské osobnosti: Jan Grossman,
Miroslav Krobot a Josef Krofta, kdy se v určitou chvílí (1980-1984) rodí
něco nového - Studio Beseda.
Kniha Arnolda Aronsona, profesora divadelních studií Columbia University v New Yorku, systematicky, kvalifikovaně a přitom velmi čtivě mapuje vývoj amerického alternativního divadla.
Kniha shrnuje takřka padesátileté zkušenosti prof. Evy Stehlíkové s inscenacemi antiky na dnešní scéně a zabývá se tím, jak se antickému dramatu v našich zemích dařilo a daří. Studie probírá problematiku v pěti kapitolách.
České drama dnes je knižní podobou devíti rozhovorů s českými dramatiky, které vznikly na základě diskusních setkání autorů se studenty realizovaných na půdě Katedry divadelní vědy FF UK na přelomu let 2010/2011.