K zábavě i všestrannému rozvoji dítěte poslouží knížka plná říkadel a obrázků k hrám a cvičení rodičů s malými dětmi v domácím prostředí. Hrát si budou s různými pomůckami i bez nich.
Pexeso umí hrát asi každý. Naše pexeso se jmenuje "Každý je někde doma" a obsahuje 32 dvojic kartiček, na kterých se děti i dospělí učí, kde bydlí jaká zvířátka: někdo v noře, někdo v budce, někdo v boudě, někdo na půdě, někdo v mušli, někdo v hradu.
Kniha postupuje po jednotlivých věkových obdobích dítěte od narození do 3 let, u každého poukazuje na specifika tohoto období, radí, co je vhodné procvičovat a jak příznivě působit na celkový vývoj.
Kniha potěší učitele a vychovatele volající po širší nabídce kolektivních herních aktivit s netradiční, ale oblíbenou pomůckou – padákem. Nabízí na padesát her s padákem a v poslední kapitole je doplněna hrami se stuhami a šátky.
Kniha představuje soubor cviků a pohybových her, které se opírají o inspiraci tradičním čínským cvičením taj-či. Po metodickém úvodu jsou zařazeny cviky vhodné pro rozcvičku a pro různé specifické situace – potřebujeme aktivizovat, uvolnit, protáhnout se.
Knihu tvoří soubor říkadel, lidových i původních, autorských pohádek, hádanek, doplňovaček, dramatizací, písniček, her a úkolů rozvíjejících u dětí dovednosti v oblasti řečové, pohybové, výtvarné, muzikální, motorické a rozumové.
Zkušený autor a rodinný terapeut přináší neotřelé pohledy a užitečné rady pro rodiče dívek od batolecího věku po dospívání. Citlivě rozebírá vztahy v rodině, vztahy dívek s matkami a s otci, jejich utváření a proměny.
Základní struktura knihy je inspirována ročním koloběhem. Každá kapitola má své nosné téma – projekt, který je nahlížen a zpracován z mnoha různých úhlů pohledu s důrazem na specifika předškolního vzdělávání.
Smyslem této knihy není ještě více komplikovat již tak nelehkou situaci rodičů, ale osvětlit jim, které události prenatálního období vývoje dítěte a porodu na něj mohou mít vliv.
Výchova dětí začíná u dospělých. Místo toho, abychom se snažili děti přizpůsobit našim požadavkům, měli bychom se pokusit vnímat svět z perspektivy dětí a vytvořit jim prostředí, které odpovídá jejich vývojovým potřebám.
Každý, kdo má nedospělého syna, ví, že je třeba si s ním pohovořit o některých důležitých věcech. Jenže mnozí z nás rozhovor často odkládáme nebo ho vypustíme docela, protože jednoduše nevíme, jak začít.
Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům.
Mateřská škola a obecně výchova v předškolním věku mohou významně přispět k rozvoji dítěte.
Učitelky i rodiče by měli mít k dispozici poznatky na úrovni soudobého poznání psychologie a souvisejících vědních oborů.
Změny v oblasti vzdělávání jsou na celém světě předmětem intenzivního zájmu výzkumníků, politiků, učitelů i ředitelů škol a rodičů. Stále však zaznamenáváme, že značný počet pokusů o koncepční změny ve vzdělávání selhává.
Kniha veršovaných hádanek pro děti ve věku 3 až 7 let je doprovázena vtipnými barevnými ilustracemi. V šesti kapitolách najdeme témata: zvířata, ovoce a zelenina, dopravní prostředky, naše tělo a oblečení, věci kolem nás a rostliny.