Po prvních třech svazcích věnovaných hercům a herečkám, pokračuje projekt, který vzniká v širším autorském kolektivu pod vedením doc. M. Štolla, dílem věnovaným režisérům-dokumentaristům.
Disertační práce Elišky Vavříkové představuje současně záznam i
autorčinu reflexi dlouhého procesu vznikání a tvorby dnes již
legendární inscenace divadelního studia Farma v jeskyni.
První část se zaměřuje na podmínky, ze kterých divadlo Royal Court vzešlo a na jejichž pozadí se prvních dvacet let vyvíjelo, druhá část má být jakýmsi příběhem divadla a třetí část je věnována britskému dramatu po roce 1994.
Naše přední teatroložka ve své práci zkoumá velkou proměnu v divadle antického Říma: odklon od dramatu a příklon k podívané všeho druhu, počínající už v 1. století před n.l. a hlavně za vlády julsko-klaudijské dynastie.
Historie filmování Jiřího Suchého se od roku 1989 týká pouze jeho vlastní produkce, filmů povětšinou krátkých, natáčených vesměs v amatérských podmínkách.