Publikace se zabývá psychickým vývojem dětí od doby ještě před narozením až do problémového období dospívání. Poukazuje na to, jaké možnosti a limity má výchova v rámci rodiny i školy vzhledem k individuálním zvláštnostem dětí.
Autoři z katedry sociální patologie a sociologie na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové předkládají vybrané klíčové pojmy z oboru sociální patologie.
Kniha nabízí aktuální poznatky o raných fázích vývoje jazyka a popisuje rozvoj jednotlivých jazykových schopností (slovní zásoby, schopností gramatických a fonologických) a jejich vzájemný vztah.
Druhé vydání úspěšné učebnice psychologie pro zdravotnické profese postihuje všechny důležité oblasti vztahu sestra – pacient, problematické situace, patopsychologické rysy nemocných i oblast duševní hygieny zdravotnických pracovníků.
Kniha je zaměřena především na psychosociální péči o rodiče, i když se samozřejmě týká i péče o umírající a zemřelé novorozence. Právě péče o rodiče bývá pro zdravotníky v takové situaci psychicky náročnější a jsou v ní často nejistí.
Kniha psychologických esejů z pera Virginie Satirové spatřila světlo světa dlouho po její smrti. Tohoto úkolu se společně s týmem editorů ujal její blízký spolupracovník John Banmen, který vybral a upravil některé autorčiny starší texty.
Smrt dítěte je velkým zásahem do psychiky ženy. Na dítě se těšila, počítala s ním ve svém životě, přizpůsobovala mu svou budoucnost. Do této nové budoucnosti byli „zataženi“ i lidé z jejího okolí.
Kniha volně navazuje na autorův předchozí titul (Můj šéf, můj nepřítel?, 2003), více se však zaměřuje na skutečné příběhy z pohledu psychologa–antimobbingového poradce. Základ tak tvoří 10 kazuistik, které autor komentuje a vysvětluje.
Autoři, kteří se pohybují zejména v oblasti práce s dětmi a dospívajícími, uvádějí 43 různých intervencí, rozdělených podle toho, zda jsou obecně použitelné, nebo mají specifičtější zaměření.