Album zprostředkovává podobu a atmosféru přirozeného lidového muzicírování, tak jak byla obvyklá na Horňácku i v některých dalších regionech ještě v první polovině tohoto století.
Parta herců a zpěváků divadla Sklep se sešla a vykonala neobyčejný čin. Nazpívali skladby Michala Vícha (hudba k filmům Kouř, Pražská 5). Ty byly opatřeny texty českých autorů. Vtip je v tom, že texty byly původně literárními prózami.
Energická hudba, kde zpěv, hlukové plochy, smyčky živých nástrojů, trubka a bicí vystupují vůči klávesám jako rovnocenní partneři a slova nebo melodie mají stejnou váhu jako hudební plochy.
Spirituály a gospely + dvě zpěvačkou zhudebněné básně černošského básníka Langstona Hughese v neobvyklých jazzových úpravách kytaristy Miroslava Linky. CD lze vnímat také jako narušení tradičního přístupu a hledání osobité cesty k hudbě.
Skladby nesou typický vklad umění Vladimíra Václavka a Ivy Bittové. Vzácně vyrovnaná deska, kde perfektní zvládnutí nástrojů je povinnost, snáší i ta nejpřísnější měřítka, přes laťku nastavenou Bílým Infernem se Čikori přehupují s nevídanou lehkostí.
Diamond Collection mapuje fascinující vzestup vynikající zpěvačky od samého začátku 90. let, kdy prvním sólovým albem vytvořeným s Ondřejem Soukupem a Gabrielou Osvaldovou zastínila veškerou konkurenci na české hudební scéně.
Sympaticky odvážný způsob, jakým se kapela snaží navzdory svému datu založení provokovat a šťourat do hudebního vkusu i světonázoru posluchačů. Deska je, co se týče témat i nálad, asi nejlépe poskládané album Prago Union a Kato by měl dostat cenu za rým.
V únoru 1976 odehráli The Plastic People Of The Universe osudový koncert své kariéry. Necelé čtyři týdny poté už byli všichni členové ve vazební věznici.
Folkrockový kvartet ve složení Bohuslav Šup (zpěv a kytara), Lubor Šimek (basa), Antonín Hlávka (bicí) a zpívající houslistka HeléN RockHousle patří k tomu, co obvykle nazýváme nářezem, protože Louka Band není hudební skupina, ale uragán.