Další v řadě knižních vydání fotografických cyklů Josefa Sudka přináší unikátní svazek fotografií Svatovítské katedrály z dvacátých let, o jejichž knižní vydání autor neúspěšně usiloval po celý svůj život.
Publikace představuje 64 vil a rodinných sídel, postavených od 18. století do současnosti, ale i římské vily, pocházející z 2. až 3. století. Jedná se o průřez vilovou architekturou celé Slovenské republiky.
Po prvních třech svazcích věnovaných hercům a herečkám, pokračuje projekt, který vzniká v širším autorském kolektivu pod vedením doc. M. Štolla, dílem věnovaným režisérům-dokumentaristům.
Monografie Gustava Aulehly (nar. 1931) poprvé komplexněji představuje dílo donedávna téměř neznámého krnovského autora, kterého je možno přiřadit k nejvýznamnějším osobnostem české dokumentární fotografie 50. – 80. let.
Katalog poprvé v úplnosti podchytil podrobným uměleckohistorickým a kodikologickým popisem všechny výtvarně zdobené rukopisy Strahovské knihovny v časovém rozmezí od 10. století do čtvrtiny 17. století.
Disertační práce Elišky Vavříkové představuje současně záznam i
autorčinu reflexi dlouhého procesu vznikání a tvorby dnes již
legendární inscenace divadelního studia Farma v jeskyni.
Ačkoliv to podle názvu Rybáři na Třeboňsku nevypadá, nevypráví kniha prostřednictvím fotografií známého fotografa Jaroslava Kučery jen o třeboňském, ale vlastně o českém rybářství a rybníkářství.
Dosud nejrozsáhlejší publikace zabývající se dějinami české fotografie 20. století.
Německá verze vyšla jako doprovodný katalog k významné výstavě v Kunsthalle v Bonnu.
Úplný přehled díla malířky Zorky Ságlové cca 600 reprodukcí obrazů, kreseb, fotografií ale i návrhů pro skupiny Primitives Group a The Plastic People of the Universe.
Kniha CI.CZ 1990 – 2007 (Firemní styl v České republice) seznamuje odbornou i laickou veřejnost s výběrem toho nejlepšího, co v České republice za výše uvedené období v oblasti Corporate Designu vzniklo.
Obsáhlé, encyklopedicky pojaté dílo z pera dvou odborníků na danou problematiku zachycuje poslední stav vědomostí o významném typu sochařských děl, které se výrazně uplatňují v městských a vesnických prostorech i ve volné krajině.
Eseje v této knize vznikaly ze zaujetí pro současné umění a literaturu jako zvláštní formu lidského myšlení - myšlení, ve kterém se smysl nepotvrzuje, ale neustále znovu a znovu objevuje.