Fotograf Pavel Baňka zaujímá v dějinách české fotografie místo někde v linii Josefa Sudka, na jehož práce v raném období odkazoval, Františka Drtikola, s nímž ho sbližuje podobná estetika portrétů a aktů.
Kniha fotografických vzpomínek Roberta Vana je sestavena z více než sto devadesáti snímků, pocházejících z archivu fotografa. Kromě černobílých fotografií tu umělec poprvé zveřejňuje také barevné snímky.
Publikace je určena milovníkům krkonošské přírody. Kouzlo fotografií spočívá v komplexní posloupnosti dvanácti po sobě jdoucích měsíců v submontánním pásmu nejvýchodnějších Krkonoš nafocených v průběhu několika let.
Kniha Slepí málokdy spojuje v harmonický celek dvě protilehlé sféry: text, působící jako nástroj verbálního vyjadřování skutečnosti, a fotografii coby médium neverbální povahy, která skutečnost zachycuje.
Kniha Tváře přináší výběr z volné tvorby Herberta Slavíka, jednoho z nejvýraznějších fotografů současné doby. Držitel řady českých i mezinárodních prestižních cen se dlouhodobě profiluje především jako portrétní fotograf.
Autorka zachytila svým fotoaparátem převratné politické události roku 1989. Díky jejím černobílým fotografiím si můžeme připomenout mimo jiné dnes již pozapomenutou dějinnou „epizodu“, kdy občané východního Německa prchali přes pražskou ambasádu.
Katalog k výstavě k 70. výročí ukončení 2. světové války přináší sedmdesát fotografií pořízených českými fotografy na bojištích, v zázemí i v protektorátu.
Pavel Mára patřil již v sedmdesátých letech k několika málo fotografům v Československu, kteří svoji volnou tvorbu realizovali v barvě, navíc většinou ve velkých formátech. Publikace je založena na kontrapunktu barevných a černobílých fotografií.
Kniha prezentuje fotografie z projektu z let 1990-1991, kdy se autorka několik měsíců věnovala zachycení přelomové etapy novodobých českých a slovenských dějin.