Klasické dílo české prózy z prostředí slovácké vesnice, které poprvé vyšlo v letech 1903–1904. Zachycuje zvyky a reálie jihomoravského venkova a mentalitu jeho obyvatel na konci 19. století, ale také rozklad tradičního venkovského společenství.
Autor úspěšné Scénologie krajiny chce tentokrát porozumět tomu, čemu se říká předvádět se, hrát to na někoho, předstírat, klamat, čemu se říká životní divadýlka, čemu se říká udělat někomu scénu atd.
Rozhlasová hra z roku 2006, v níž se kritika „umělosti“ života setkává s hledáním životní opravdovosti – umírání bývalé celebrity je tu konfrontováno s profesní bezohledností vypravěče.
Hra Anna 11. března je reakcí na hrůzný atentát v madridském metru.Druhá hra španělské dramatičky, Barva srpna, zachycuje zběsilý a vášnivý souboj dvou žen, malířek. Obě si při setkání po letech připomínají staré rány, dobré i zlé vzpomínky.
S uvedením nejúspěšnější inscenace českého polistopadového divadla, loutkového provedení Mozartovy opery Don Giovanni, se zároveň zrodil i fenomén nového pražského marionetového divadla, jehož dvacetiletí je dokumentováno i množstvím barevných ilustrací.
Knižní vydání rozhlasové hry, jejíž uvedení vyvolalo malý sklandál s přispěním "potrefené" Heleny Fibingerové. Jde o fiktivní portrét zestárlé československé atletky Mileny, která lásce ke sportu obětovala všechno.
Pronikavá studie o progresivním žánru tanečního filmu (Screen Dance), která zkoumá jak jeho vývoj a historii, tak i samotné základy spojení obou uměleckých odvětví s odlišnými výrazovými prostředky a roli těla jako zprostředkovatele významů.