reflexi cirkusového světa v českém výtvarném umění a literatuře. Zpřítomňuje fenomén cirkusu v českém prostředí od počátku 19. století do poloviny 20. století, a to v širších souvislostech evropského umění.
Emil Filla se rozhodným způsobem zasadil o přijetí tří vůdčích směrů moderního umění v českém prostředí – expresionismu, kubismu a surrealismu. Zatímco jeho vztah k prvým dvěma byl již mnohokráte zhodnocen, poměr k surrealismu zůstává dosud otevřený.
Publikace Příliš mnoho zubů- České a slovenské umění šedesátých let ze sbírek Galerie Zlatá husa a Musea Kampa vyšla k příležitosti stejnojmenné výstavy pořádané v Museu Kampa v Praze.
Andělé i démoni, světice i prostitutky, osamělí autoerotici i davy přicházejí z bohatého a složitého světa, ve kterém existuje láska, něha a laskavost, pronásledované násilím a smrtí.
Trojice renomovaných autorů přibližuje úctu ke sv. Lazaru ve středověkém Českém království. Ikonografický úvod je v české literatuře vůbec prvním podrobným popisem barvitého světa zobrazování tohoto světce.
Výpravná publikace je věnována dílu klasika českého výtvarného umění Theodora Pištěka. Zaměřuje se na jeho malby, reliéfy a instalace, jež mají souvislost s automobily, motory, jejich součástmi a fragmenty.