Duševní hrob je mezi znalci domácí hudební kultury obecně považován za nejkultovnější anonymní soubor. Dlouho nikdo nevěděl, kdo za tímto názvem a nahrávkami šířenými na páskách a kazetách, vlastně stojí.
Zlínská formace Maraca, nořící se do vod etno world music s nádechem jazzu, zhudebnila na svém druhém albu básně nejslavnějšího moderního portugalského autora Fernanda Pessoy.
Třetí řadové album Jaromíra Honzáka (též člena kapely Čikori Ivy Bittové a také skupiny bratrů Ebenů) Present Past nahrané s mezinárodní kapelou navazuje na jeho předchozí album Earth Life.
Černý mosty charakterizují vedle obrovské energie a svižného rytmu skladeb i klávesy a la Doors, je tu plnozvučná elektrická kytara vykreslující zkušená sóla, o standardně rozjetých bicích a stylovém, ve sboru sladěném zpěvu ani nemluvě.
Dvojalbum z roku 1993 bylo naplánováno jako živá dvojdeska. S tímto záměrem bylo nahráváno během jarního turné skupiny po republice a odtud tedy neobyčejně kvalitní, na živou desku téměř nevídaný, zvuk.