Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu.
Praktická příručka představuje deset hlavních přání dítěte vůči dospělým, která umožní co nejlépe rozvinout dětskou osobnost. Nabízí i praktické rady, jak můžeme tato přání přijmout a utvářet podle nich naši výuku a výchovu.
Je chytré, šikovné stejně jako jeho spolužáci, ale s čísly a příklady si opravdu neví rady. Tak by se dal popsat problém dítěte s dyskalkulií. Dyskalkulie je jedna ze specifických poruch učení a projevuje se širokým spektrem výrazných obtíží...
Třetí díl představuje základy psaní a čtení celostním způsobem podle principů Marie Montessori. Všechny pomůcky jsou nejdříve představeny na barevných fotografiích a pracovní postupy popsány krok za krokem.
Celou knihu provázejí dvě klíčová slova: muzikoterapie a edukace. Jde o první publikaci na českém trhu zaměřenou na problematiku výchovy a vzdělávání s pomocí hudby a psychosomatické muzikoterapie.
Ředitelé i učitelé se starají o to, aby jejich škola byla dobrá, aby si z ní žáci co nejvíce odnesli, aby do ní chodili rádi nejen žáci a jejich rodiče, ale i učitelé. Důležité je, aby si spolu rozuměli v tom, oč usilují...
Dítě ve svém vývoji prochází několika významnými přechody: ve 3, 6, 9 a 12 letech. Přitom ztrácí
oporu v tom, co bylo, a musí hledat novou jistotu v životě. Bývají to kritické chvíle, které však
otevírají nové možnosti.
Kniha přináší metodický materiál pro logopedickou prevenci i profylaxi a elementární hudební výchovu v předškolních zařízeních. V oblasti rozvoje komunikačních schopností je zaměřena na rozvoj slovní zásoby.
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, k němuž přispívá i tzv. drop-out, tedy odchody kvalifikovaných učitelů ze školy či ze školství. Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom začínající učitelé.