Druhý díl fantasy pentalogie, která se proslavila nejen díky bravurnímu literárnímu ztvárnění, ale také díky filmovému zpracování prvního dílu. i Romány, zasazené do Moskvy let 90., popisují trvalé soupeření sil Dobra a Zla.
Na počátku byla vražda a rukopis jedné kapitoly Tří mušketýrů. Nájemný lovec knih Lucas Corso má vypátrat, který ze tří zdánlivě identických exemplářů vzácného tisku ze 17. století je pravý– a lze jím vyvolat ďábla.
Na ulici u bankomatu leží mrtvý muž. V ruce drží lístek. Z něj vyplývá, že měl na kontě 9 765 korun. Krátce předtím došlo v Ystadu k vraždě řidiče taxi. Pachatelkami jsou dvě dívky a zdá se, že je to nijak netrápí.
V částečně autobiografickém románu zpracovává Hugo Ball zkušenosti ze svého pre-dadaistického období, kdy působil jako pianista a vedoucí varietního souboru.
Přínosný, přitom však velmi čtivý a výstižný portrét jednoho z nejkontroverznějších panovníků středověku římsko-německého císaře a sicilského krále Fridricha II.
Dětský psychiatr Bruce Perry měl v terapii děti, které zažily nepředstavitelné hrůzy: přežily genocidu, byly svědky násilných činů, dospělí je zavírali do skříní či klecí, byly oběťmi násilí v rodině.
Drsňák Hank Chinaski líčí své dospívání v Los Angeles, poznamenané despotickým otcem, šikanou ve škole, bídou za hospodářské krize a narůstajícím pocitem odcizení, jemuž čelil vzdorem, násilím a únikem do světa literatury.