Učebnice je koncipována pro nezdravotnické i zdravotnické pracovníky, kteří podle svých specializací přicházejí do styku s poruchami nebo následky poškození, případně přetížení mízního systému a v rozsahu svých kompetencí je řeší.
V době, kdy se problematika výzkumu ocitá v centru medicínského dění a mění se tradiční vztah lékaře a jeho nemocného ve vztah výzkumníka a subjekt výzkumu, je nanejvýš urgentní věnovat pozornost možným etickým úskalím výzkumu.
Publikace dvou známých autorů se zabývá problematikou duševní hygieny zdravotní sestry a sociálních interakcí. Nabízí možné příčiny i způsoby řešení komunikačních i jiných problémů, ke kterým v každodenní ošetřovatelské praxi dochází.
Kniha hledá odpovědi na otázky, co pro člověka může znamenat matematika nebo psychoterapeutický výcvik, proč hrajeme hry na hrdiny či dokonce na otázku, co mohou mít zmíněné tolik odlišné činnosti společného.