Rodičovství není snadné – milujeme své děti a děláme pro ně, co můžeme. Ale opravdu závisí úspěch našich potomků na tom, kolik úsilí věnujeme jejich školním výsledkům a volnočasovým aktivitám?
Kniha nejprve představuje kritéria školní zralosti předškolního dítěte a nabízí seznam otázek, na které by zralé dítě mělo znát odpovědi. Dále se zabývá tím, jaké mohou být důvody k odkladu školní docházky nebo naopak k předčasnému zaškolení.
Problémy mezi otcem a dcerou mohou narušit identitu mladých žen i žen ve středním věku, vést u nich k pocitu, že si nezaslouží lásku a že jsou bezcenné. To pak může omezit její schopnost navazovat a udržovat partnerské vztahy v dospělosti.
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele.
Když jsou děti příliš živé, nesoustředěné či „příliš nervózní“, často se přičítá vliv vnějším okolnostem: školnímu či sociálnímu prostředí či dokonce rodinnému rytmu. Autorka ukazuje, že při vhodném vedení mohou děti najít vnitřní klid a rovnováhu.
Sourozenci Melanie, Annie a Steven Fordovi zažili to, co zažívá mnoho dětí – jejich rodiče se rozvedli. Ve své knize popisují, čím si prošli, co se naučili zvládnout a jak vnímali to, že se jejich rodiče rozešli.