Stanislav Diviš (1953) patří ke generaci 80.let, s níž také začal vystavovat na neoficiálních Konfrontacích. V roce 1987 byl jedním ze spoluzakladatelů umělecké skupiny Tvrdohlaví.
Svatý obrázek. V křesťanském světě má kromě svého estetického působení, ještě vyšší mystický smysl, a proto v něm věřící může kromě krásy nalézt i svoji víru. Svatý obrázek vybízí k meditaci, modlitbě i víře v zázraky.
Autor se snaží prokázat, že existuje estetika založená na vědeckém základě. Své tvrzení, že zlatý řez je matematickým klíčem krásy, zdůrazňuje natolik, že mýtus o něm nastoluje s konečnou platností.
Šestým dílem se dovršuje velký projekt pojednávající o vývoji českého umění ve všech jeho oblastech a žánrech, od architektury, malířství, kresby, grafiky a sochařství přes umělecká řemesla, fotografii, scénografii atd.
Kniha přináší soubor dosud nepublikovaných fotografií významné, humanisticky orientované české fotografky Dagmar Hochové z Vietnamu počátku 60. let 20. století.