33. svazek edice Fototorst. Fotograf Ivan Pinkava (* 1961) si během takřka třiceti let vytvořil vlastní, svébytný vizuální jazyk, který lze ztotožnit s jeho vlastním uvažováním o světě.
Publikace obsahuje 150 fotografií 27 předních českých autorů z bouřlivých lednových dnů roku 1969, které následovaly v Praze po sebeupálení Jana Palacha až do jeho mohutného manifestačního pohřbu.
Dosud nejrozsáhlejší publikace zabývající se dějinami české fotografie 20. století.
Německá verze vyšla jako doprovodný katalog k významné výstavě v Kunsthalle v Bonnu.
Výpravná publikace představuje v abecedním pořádku sto nejzajímavějších středočeských mlýnů, dolů, hutí, vodních a vodárenských děl, továren, munufaktur, mostů a železnic.
Eva Mansfeldová, jedna z nejvýraznějších představitelek české variace konkrétního umění a svým způsobem i op artu, malířka, jejíž originální výtvarné tvarosloví je založeno na vztazích mezi geometrickými tvary a barvou.
Tato publikace se soustřeďuje na aspekt islámského umění, který je méně známý, přesto základní. Kniha není jen materiálem pro badatele, ale je určena všem, pro které se společné kulturní dědictví lidstva nestalo prázdným pojmem.
Autor se snaží prokázat, že existuje estetika založená na vědeckém základě. Své tvrzení, že zlatý řez je matematickým klíčem krásy, zdůrazňuje natolik, že mýtus o něm nastoluje s konečnou platností.