V příbězích prvotiny Antonína Šlechty 7 pádů smrti vstupujeme do osudů a prožitků obyčejných lidí v Úpici, malém městě v předhůří Krkonoš a Jestřebích hor, v době pouťových oslav.
Struhující minisoubor minipovídek, jímž si autor na jedné straně zúžil tvůrčí prostor, na druhé straně ho však rozšířil originální metodou literárních koláží.
V knize se potkáte s tématy známými z denní publicistiky, jako je například dobrovolný odchod ze života, cit pro spravedlnost, touha po rovnosti, vlastenectví v současném světě, vliv neomarxismu, vyrovnávání se s minulostí i s budoucností.
V každé z povídek autorka načrtává na rodinném půdorysu nějaký závažný problém, skutečně hluboké lidské dilema, které často sahá mnohem dále než k ní samé, k rodině či zobrazenému místu.
Anton Pavlovič Čechov (1860-1904) napsal novelu Souboj ve svých jedenatřiceti letech. Souboj je povídka napsaná z plného rozmachu tesknoty. Je to povídka důležitá především pro porozumění Čechovovi samému.
Na překladu vybraných povídek několika saúdskoarabských autorů spolupracovalo několik překladatelů. Je to první krůček k seznámení se s literaturou Království Saúdské Arábie prostřednictvím tohoto malého literárního žánru.
Drsný a často nelítostný - takový je v zásadě svět významné současné ruské autorky Svetlany Vasilenko (autorka úspěšné knihy Blběnka). V této povídkové sbírce se opět setkáváme s nepřikrášleným prostředím současného sovětského Ruska.
Jako ve většině Dahlových textů zde nejde o složité, umně vykonstruované absurdity, nýbrž o anekdotické příběhy, které odrážejí každodenní běžné situace, jež jsou pouze důsledně dovedeny k logickému vyvrcholení.
Příběhy z Místečka, kde se lidé milují, nenávidí, podvádějí, udávají a pomlouvají, rvou, lžou, kradou a mohou i zabít! Jiří Bigas vás zavede do jejich kuchyně i do jejich postelí.
Kniha Sedm žen doktora Cynického je sbírkou povídek sedmi autorek, která obsahuje sedm pohledů na lásku, kterými se jako červená niť proplétá tajemná postava doktora Cynického.
Sbírka dvaceti povídek, jejichž dějištěm je Chorvatsko konce minulého století. Společným rysem postav, které v nich vystupují, je věk kolem třiceti a pocit nejistoty a někdy i zoufalství z nenávratné ztráty minulého a očekávaného příchod budoucího.