Od chvíle, kdy se ve 40. letech 19. století objevil první funkční systém negativ-pozitiv do přelomu dvacátého a jednadvacátého století, se proměňovaly i funkce a recepce tohoto fenoménu.
„Krutoněžné“ foto-autoportréty Petry Šimkové vznikají jako forma jejího intimního deníku, kdy řečí těla výmluvně zobrazuje své pocity, touhy a předtuchy.
Divadlo i fotografie vyprávějí příběhy. Autor unikátní knihy, se po většinu své profesní kariery věnoval zprostředkování příběhů. Především racionálním úhlem pohledu žurnalisty. V nové knize spojil své dvě velké lásky. Divadlo a fotografii.
Ritchinova třetí kniha o budoucnosti fotografie se ptá, jaké možnosti vizuálním médiím zůstaly, mají-li obrazy i nadále měnit naše myšlení a přístup ke světu.
Výpravná fotografická monografie Jiřího Koliše o předním českém fotografovi 19. století Františku Fridrichovi 1829 – 1892. Kniha obsahuje více než 800 unikátních fotografií a dobových dokumentů nejen z tehdejší Prahy.
Do fotografií Jaromíra Rollerova se promítají krajiny, města, konformní i bohémská místa, budovy, cesty a ulice spolu s rozličnými lidmi a jejich posláním.
Kniha o minulosti i současnosti městského obvodu Plzeň 1 (Roudná, Lochotín, Bolevec, Košutka, Vinice, Bílá Hora). Unikátní srovnání historických i současných fotografií dokumentuje proměny, které naše okolí provází.
Z bohatě zachovaného souboru fotografií, uložených ve fondu Zdeněk Nejedlý v Masarykově ústavu a Archivu AV ČR, byly vybrány snímky, které odrážejí veřejnou činnost i soukromý svět Z. Nejedlého (1878–1962) v nejrůznějších podobách.
Koncept autorské publikace Bytosti jménem houba vyrůstá z českého fenoménu- z mykofilní orientace národa, kde se houby obecně těší široké pozornosti, počínaje jejich sběrem a konče jejich vstupem do poezie, hudby, filozofie a nakonec i do osudů lidí.
Charisma je v pořadí již jedenáctou knihou, pod kterou se autorsky podepsal znamý fotograf Adolf Zika. Kniha se tentokrát neskládá z tradičních aktů, ale z portrétních fotografií, které zachycují charisma neobvyklých osobností napříč celým světem.
This book explores gaps in communication, the boundaries of photography and language, and their interconnection in light of the fact that image and language are often complementary.