K sedmdesátému výročí úmrtí Mileny Jesenské vychází druhé, opravené a doplněné vydání knihy vzpomínek na tuto vynikající českou novinářku, přítelkyni Franze Kafky, levicovou intelektuálku a statečnou ženu.
V rozhovoru nakladatele s historikem a publicistou Petrem Placákem je řeč nejen o Pasece a knížkách, ale i o životě, komunistech, práci a lidech kolem.
Unikátní kniha – katalog přibližující život a dílo „nejslavnějšího českého emigranta“ Miroslava Šaška mixem dobových dokumentů, obrazů, skic a ilustrací. S texty Martina Salisburyho, Olgy Černé a Pavla Ryšky.
Kniha svým názvem navazuje na Divišovu básnickou knihu Odchod z Čech - tentokrát však nejde o sbírku básní, ale o výbor z korespondence, a to z let 1989 až 1996.
Kdo vlastně byla první žena, která objela svět na kole? Do současnosti se o ní u nás nikdo nezmínil ani slovem. A to přesto, že byla v Americe jednou z nejslavnějších žen 19. století.
Vydání souborné publikace o Kratinově díle konečně zaplňuje dosavadní mezeru v přehledu výrazných osobností této doby a jejich přínosu v kontextu českého výtvarného umění.
Velká monografie sochaře Čestmíra Sušky postupně uvádí jednotlivé etapy celého jeho dosavadního díla - od výtvarných a studijních počátků, přes studium na Akademii výtvarných umění v Praze a členství ve skupině Tvrdohlaví, tvůrčí pobyty v USA,...
NÁČELNÍK je životním příběhem Ernesta Thompsona Setona (1860-1946) - spisovatele, malíře, vědce a reformátora, který se narodil ve viktoriánské Anglii, ale již v šesti letech emigroval se svou rodinou do Kanady.
Editor Helmut Peschina vybral z Rothova díla pasáže (dopisy, publicistické články, prózu), které pomocí stručných komentářů a přechodových textů spojil v jakousi mozaiku ilustrující život tohoto velkého spisovatele - a to jeho vlastními slovy.
Výpravná kniha podává mnohotvárnou a objevnou výpověď o procesu přijímání a zavrhování jedné z nejkontroverznějších osobností moderní literatury nejen v Čechách.
První ucelenější studie o jednom z největších divadelních reformátorů 20. století Bertoltu Brechtovi a o tom, jak se jeho divadlo a myšlenky podepisovaly na našem divadle a myšlení