Koncepce herectví uplatněné v tvorbě nejvýznamnějších českých divadelních režisérů 20. století: K. H. Hilara, E. F. Buriana, J. Honzla, J. Frejky, A. Radoka, O. Krejči, J. Grossmana nebo tvůrců Činoherního klubu.
Jedinečný soubor 107 černobílých fotografií Jana Reicha prezentuje výběr z několika autorových cyklů, které systematicky tvořil 25 let na Sedlčansku, ve starobylé oblasti Středních Čech.
Kniha je autobiografií nejvýznamnějšího ruského medievalisty 20. století, v níž autor velmi kritickým způsobem mapuje ovzduší intelektuálního života v sovětském Rusku.
Malá kniha představuje soubor autobiografických, deníkových a úvahových textů a poznámek Miloslava Mouchy (nar. 1942), význačného českého malíře a grafika, žijícího od konce 60. let ve Francii.
Kniha přináší soubor dosud nepublikovaných fotografií významné, humanisticky orientované české fotografky Dagmar Hochové z Vietnamu počátku 60. let 20. století.
První z řady titulů zasvěcených těmto unikátním památkám naší minulosti na Moravě a ve Slezsku se věnuje oblasti Jesenicka, Bruntálska, Opavska a Novojičínska.
Studie doplněné rozhovory a anketou o psychologii herecké tvorby věnují pozornost vzniku divadelního studia DISK, odkud vyšli na profesionální dráhu nejenom J. Adamová a J. Pleskot, ale i mnoho dalších příslušníků této generace.
Fotografický cyklus malířky Zorky Ságlové ukazuje, jak se z králíka-symbolu stává - především v záznamech z ulice - hrdina všedního dne na konci moderní doby.
Hlavní téma tvorby českého výtvarníka Daniela Pešty (nar. 1959) je staré jako lidstvo samo - složitost a absurdita lidského údělu a osamocení uvnitř lidské společnosti - vyjádřené je však výtvarnými prostředky 21. století.
Kniha přibližuje historii, poetiku a prostřednictvím rozhovorů a vzpomínek také jednotlivé členy skupiny UB12, do níž patřili významní představitelé českého poválečného umění (V. Boštík, J. John, St. Kolíbal, A. Šimotová a další).