Třetí, rozšířené vydání knihy, která připomíná Kryla jako písničkáře a básníka, sběrnou metodou materiálů odhaluje mýty, omyly a scestná tvrzení, která jsou s ním stále spojována.
Antologie textů blues a o blues v sobě zahrnuje písňové texty, básně, drobné prózy, ukázka z rozhlasové hry nebo vzpomínky muzikantů, týkající se tohoto hudebního žánru.
Monografie Pavly Jonssonové dokumentuje a interpretuje hlavní trendy české hudební alternativy osmdesátých let. Představuje činnost Jazzové sekce a významné postavy širokého spektra tehdejší paralelní hudební kultury.
Hudba Jethro Tull je podle slov autora doslova soundtrackem jeho života, a tak poté, co přeložil kompletní texty písní Jethro Tull, tentokrát mapuje vývoj kapely za celou její existenci.
Téměř jedno století určovali oba králové valčíků otec a syn Straussové hudební poměry Rakouska. Otcův Pochod Radeckého nám zní v uších jako symbol časů starého dobrého císařství, a ještě více slavných melodií je známo od syna...
Monografie se věnuje trubadúrskému zpěvníku R, středověkému rukopisu obsahujícímu přes tisíc básní a jiných, v převážné většině okcitánsky psaných textů, a ukazuje, jakým způsobem jej lze číst coby jednotný literární artefakt ve stavu zrodu.
První část knihy tvoří práce Jakuba Rataje Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů. Ve druhé kapitole se Jakub Rataj věnuje konkrétním východiskům a postupu při práci na inscenaci Umění manipulace.
Italská opera se neustále těší velkému zájmu milovníků klasické hudby a je často využívána i v kinematografii a dalších uměleckých produkcích. Árie v libozvučné italštině tak má v povědomí mnohem širší okruh posluchačů, a každý si je může kromě divad
Africké květiny přinášejí širší zamyšlení nad jazzovou hudbou jako fenoménem, na němž stojí existence veškeré populární hudby. Autor připomíná také okolnosti vzniku a vývoje jazzu, rock’n’rollu a zabývá se hudební globalizací.
Kučerovci byli slavní. Nepředstavitelně. V encyklopediích o nich mnoho nenajdete, teoretici si s nimi nevědí rady, ale posluchači je milovali a milují.
Album Pod drnem skupiny Chudák paní Popelková nabízí letité songy uskupení vzniklého na základě příležitostných hudebních setkání písničkáře Karla Vepřeka se saxofonistou Jaroslavem Šebestou, které koncem 80. let doplnil vizuální bubeník Pavel Heřman
První celovečerní pořad skupiny Extempore Pohřeb funebráka aneb Plesnivé embryo z roku 1975 přinesl pásmo syrových, ironických a neučesaných písní Jaroslava Neduhy a kytarové experimenty Jiřího Hradce.