Děti mohou denně zažívat radostné chvíle při objevování nových poznatků. Aby si děti to, co se naučí, opravdu zapamatovaly, je nevyhnutné při jejich vzdělávání využívat metody, které podněcují k využití již dříve nabytých dovedností a zkušeností.
V projektu děti poznávají téma prostřednictvím vlastních tvořivých činností a jejich reflexe. Kromě toho se v projektu uplatňuje doprovodná kolektivní tvořivá činnost, například vytváření leporela Staré pověsti české.
Tato publikace je zdrojem četných cvičení, jež lze snadno kopírovat. Cvičení využívají hru a výtvarnou činnost, která pomáhá truchlícím dětem používat jemnější výrazy pro emoce, jako je stud, zoufalství a žárlivost.
Publikace, určená především cvičitelům dětí předškolního a mladšího školního věku, učitelkám v mateřských školách a rodičům, se zabývá všestrannou pohybovou průpravou dětí.
Zahradník František vypráví o tom, co se děje v zahradě. Ze semínka vyroste strom. Ten projevuje svou štědrost tak, že se dělí o nektar s včelkami. Je přátelský, dovolí ptáčkům postavit si v jeho větvích hnízdo...
Je chytré, šikovné stejně jako jeho spolužáci, ale s čísly a příklady si opravdu neví rady. Tak by se dal popsat problém dítěte s dyskalkulií. Dyskalkulie je jedna ze specifických poruch učení a projevuje se širokým spektrem výrazných obtíží...
Třetí díl představuje základy psaní a čtení celostním způsobem podle principů Marie Montessori. Všechny pomůcky jsou nejdříve představeny na barevných fotografiích a pracovní postupy popsány krok za krokem.
Ředitelé i učitelé se starají o to, aby jejich škola byla dobrá, aby si z ní žáci co nejvíce odnesli, aby do ní chodili rádi nejen žáci a jejich rodiče, ale i učitelé. Důležité je, aby si spolu rozuměli v tom, oč usilují...
Tato publikace představuje kompaktní dílo pojednávající
o rozvoji kompetence k řešení problémů, které umožňuje nejen
seznámení s metodickými přístupy, ale může být rovněž inspirací v případě práce s rámcovou analýzou.
Naše vydání díky doprovodným obrázkům (piktogramům) pomáhá dětem se zapamatováním slov a orientací v textu i opticky. Kniha je opatřena také notovým zápisem, což jistě ocení hudebníci.
Mateřská škola a obecně výchova v předškolním věku mohou významně přispět k rozvoji dítěte.
Učitelky i rodiče by měli mít k dispozici poznatky na úrovni soudobého poznání psychologie a souvisejících vědních oborů.
Jezuitské školství má věhlasnou tradici. Ignaciánská pedagogika je založena na osvědčených moderních přístupech a zároveň podněcuje k tázání po hlubších otázkách života.
První třída.Magické slůvko "poprvé" provází prvňáčky celým rokem. Poprvé si sami přečtou knížku, poprvé se sami podepíší, poprvé vyřeší slovní úlohu, poprvé dostanou vysvědčení... To vše s nimi prožívají i jejich učitelé.