Šestým dílem se dovršuje velký projekt pojednávající o vývoji českého umění ve všech jeho oblastech a žánrech, od architektury, malířství, kresby, grafiky a sochařství přes umělecká řemesla, fotografii, scénografii atd.
Fotografovat začal Čestmír Krátký v roce 1953 u Karla Plicky, ale soustavně se věnoval výtvarné fotografii až od roku 1959 po seznámení s Janem Koblasou.
Katalog k výstavě "Grete Popper - Fotografie mezi dvěma světovými válkami" je zároveň faktograficky bohatou monografií seznamující s dílem česko-německé fotografky Grete Popper (1897–1976).
Publikace se zabývá prvním desetiletím tvorby Aloise Nožičky, který i ve světovém srovnání patří k nejoriginálnějším výtvarníkům druhé poloviny 20. století vyjadřujících se výhradně fotograficky.
Na 230 stranách čtenář uvidí ty nejkrásnější letecké záběry na přírodní i architektonické zajímavosti z celé České republiky, dozví se jaké jsou české státní symboly a přečte si příběh Česka.
Umělá inteligence umí psát obstojné básně a název tohoto čísla je toho důkazem. Vyhozené počítačové komponenty mohou skrývat možnost reinkarnace starých dat.
Publikácia mapuje počiatky a vývoj fotografie na území Slovenska, od jej vynájdenia v roku 1839 až do roku 1918. Podáva komplexné informácie o histórii fotografie na našom území, približuje fotografické postupy a prácu najvýznamnejších osobností.
Následující soubor fotografií představuje výběr ze sedmi rodinných alb z let 1968–1984, zakoupených náhodně přes internet. Jejich původní majitel ovšem dřív, než alba prodal, vyřezal ze všech snímků tváře zachycených osob.
Kniha je nejen cenným svědectvím o proměně našeho hlavního města, ale také návodem, jak číst fotografie takovým způsobem, abychom slyšeli poutavé příběhy, jež nám vyprávějí.
Prozaická novinka Jana Saudka, ročník 1935, je vlastně staronovinkou. V žánru drobné prózy tu autor otvírá témata, kterým se věnoval intenzivně i ve svých předchozích titulech: láska na každý způsob i pád, vzdalující se dětství, přibližující se smrt.