Prozaický debut známého a oceňovaného dramatika a režiséra Davida Drábka (* 1970) se vzpírá jakékoli definici. Příběh života po životě v krajině podivného a fatálního časoprostoru postupně graduje a sklene se v krasosmutně humanistické vyprávění.
Když devatenáctiletého Reného pošle jeho matka na letní převýchovu k otci, nemůže se mu pomstít víc. Pocit frustrace nezmenšuje ani to, že to znamená strávit prázdniny na úchvatném pobřeží Normandie.
V publikaci její autoři mapují některé z osudů „devětaosmdesátého“ – ať už jako étosu, souboru hodnot či události otevírajícího pole pro aktualizaci různých potencialit vývoje – v českém veřejném prostoru.
Chtít řídit Peklo jako firmu není ten nejlepší nápad. Spousta problémů se nakupí, hrozí, že vás zavalí, protože nepružnost a zkostnatělost dosavadního feudálního systému nedovolí převést dobré úmysly do praxe.
Jasmína je osmačtyřicetiletá a krásná módní redaktorka s mírnou nadváhou. Neustále čelí útokům své matky, která nepřestává toužit po vnoučeti a své dceři tím připraví nejednu horkou chvilku.
Kniha přináší nejen unikátní, živě líčené, a přitom obsahově nabité paměti výrazné osobnosti světové psychologie, ale podává i široký vhled do dějin celého oboru ve 20. století.
Apokalypsa přišla s širokým úsměvem, ve kterém na nás cenila zuby. Nebyla to žádná hollywoodská kosmická šupa, žádný asteroid nebo supervulkán. Byla nenápadná a plíživá a lidstvo ji vlastně ani nepostřehlo.
Vysloužilý policista Viktor Palec se souhrou okolností stane starostou v malé obci, do které se přestěhoval, aby trávil předčasnou penzi v klidu a věnoval se svému koníčku – řezbářství.
Útlou prózu Podzemníci prý Jack Kerouac napsal v benzedrinovém rauši za tři dny a noci. Ať už je to pravda, nebo ne, je nepochybné, že kniha dokonale naplňuje autorovu představu „spontánního psaní“.
Věděla, co se stane… Když ho před několika měsíci vyhledala a skryta pod maskou se pokusila dostat ho z hlavy, i teď, když mu přijela říct, že bude otcem!