Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních.
Obsahem knihy určené zejména pedagogům mateřských škol jsou inspirativní náměty na podzimní činnosti a aktivity s dětmi. Každé roční období má svůj typický charakter, který se promítá do přírodních změn a života kolem nás.
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí.
Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť
Prakticky zaměřená publikace nabízí činnosti, hry a přírodní náměty určené pro nejrůznější typy táborů (skautské, turistické, zálesácké apod.) včetně stále oblíbenějších táborů příměstských.
Také řešíte na začátku každého nového školního roku ve Vaší mateřské škole nesoulady mezi dětmi? Nakonec si na sebe zvyknou, ale chce to pevné nervy a velkou trpělivost Vašich pedagogů.
V předjaří není těžké být botanikem. Kvetoucích rostlin je ještě jen omezený počet druhů a mají dosti nápadné květy. Když si zahrajete pexeso jarních květů, brzy je začnete rozeznávat i v přírodě okolo sebe.
Knížka je plná nejrůznějších činností pro děti od 4 do 7 let.Zahrnuté aktivity vycházejí z moderního vzdělávacího směru "Montessori" a podporují děti v tom, aby vlastním přičiněním poznaly okolní svět a lépe mu porozuměly.
Publikace Objevujeme s dětmi kulturu a společnost poslouží jako užitečná příručka k výuce vzdělávací oblasti Dítě a společnost nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí nabízí spoustu originálních námětů a zábavných aktivit.
Knihu tvoří soubor říkadel, lidových i původních, autorských pohádek, hádanek, doplňovaček, dramatizací, písniček, her a úkolů rozvíjejících u dětí dovednosti v oblasti řečové, pohybové, výtvarné, muzikální, motorické a rozumové.