Alexander Brandejs byl mecenášem a přítelem předních českých umělců tzv. generace Národního divadla. Adolf Wiesner byl žákem V. Hynaise a jedním ze zakladatelů „Spolku výtvarných umělců Mánes“ a uměleckého měsíčníku české moderny „Volné směry“.
Kniha uvádí české autory, kteří se inspirovali a inspirují erotikou, do kontextu s evropskou grafikou a zároveň upozorňuje na vysokou estetickou kvalitu uměleckých děl.
Umělecké Studio Bubec sídlící v okrajové části Prahy – Řeporyjích oslavuje v roce 2020 dvacetiletí od svého založení. Na výstavách, rezidenčních pobytech, kurzech a dalších akcích studia se vystřídaly stovky českých i zahraničních umělců.
Akademický sochař a restaurátor Jan Bradna (*1943) má za sebou půl století
tvůrčí práce, která pomohla navrátit zašlou krásu velké řadě památek na našem
území včetně těch úplně zničených.
Monografie Evy Mansfeldové (1950–2016), dnes nejvýznamnější představitelky české variace konkrétního umění a svým způsobem i op artu. Malířky, jejíž originální tvarosloví je založeno na vztazích mezi geometrickými tvary a barvou.
Matasová zahájila svoji pedagogickou praxi na UMPRUM hned v polistopadových změnách školy a setrvala až do roku 2003 jako vedoucí Ateliéru prostorové tvorby a alternativních technik. Její osobitá vize formovala řadu výrazných osobností českého umění
Nesmírně aktuální téma, které je - vedle loutkového a neortodoxního divadla - živé i v umění obecně, ve filmu, médiích a počítačovém programování, je reflektováno týmem kolem profesora Miloslava Klímy.