Banksy je legenda. Banksy je ikona. Banksy je názor. Banksy je životní styl, člověk, umělec a vizionář, který se dostal mimo škatulky konvenčního myšlení i společnosti.
In Beyond the Avant Garde, scholars from Czechia, Canada, Germany, and Hungary take a new approach to exploring the work of one of Central Europe’s most interesting modernist painters -- Bohumil Kubišta.
Tvorba Emanuela Frinty upadla bohužel v zapomenutí. Přesto tento výtvarník, absolvent pražské Akademie, patřil v meziválečném období k významným představitelům českého neoklasicismu, často ve velmi smyslovém pojetí.
Jiří Hauschka (narozen 1965 v Šumperku) se obrací k tomu typu malířství, pro které jsou důležité barvy a symbolické konotace, tak jak tomu bylo na přelomu 19. a 20. století.
Monografická kniha Nic k zahození přináší dosud nejširší průřez tvorbou Jiřího Šalamouna s přihlédnutím k vzájemným inspiracím a impulsům mezi ilustrací, grafikou a filmem.
Obrazy – grafiky - objekty
Miloslav Moucha je světově uznávaný malíř, grafik a spisovatel.
V této publikaci najdete jeho cestu od začátků v Litvínově přes emigraci do Paříže v roce 1968 a návrat do Čech po sametové revoluci až po nedávné lockdowny
Scénář k nerealizovanému
animovanému filmu Tak i naopak čili Proč vznikají skvrny na Slunci z let 1978–1982:
soubor více než sta kreseb s podnázvem Sonáta polovičního měsíčního svitu pro při hlasy
Rozsáhlá výpravná monografie představuje poprvé v češtině zakladatele německého expresionismu a nejvýznamnějšího německého malíře 1.třetiny 20.století.
Kniha Chrám umění: Rudolfinum je holdem výjimečné budově. Ta od svého otevření roku 1885 sloužila řadě institucí a prošla řadou adaptací. Přesto zůstává harmonickou stavbou „jakých je málo na světě, natož v moderní Praze“.
V pozdní modernitě se požadavek tvořivosti a originality, spojené s vytvářením něčeho nového – požadavek vyhrazený do té doby zejména umění – stal čímsi všeobecně vyžadovaným.
Hlavním tématem katalogu výstavy Galerie Rudolfinum je nové pojetí klasického sochařského námětu figury. Možnosti prostorového zobrazování lidské postavy jsou přibližovány v neobvyklých postupech a často netradičními materiály.