Dne 15. srpna to začalo. Pokryla nás dělostřelecká palba a palba Stalinových varhanů, která trvala hodiny. Stále si pamatuji, že právě v tu noc došlo k zatmění měsíce. Vypadalo to, že se to perfektně hodí do nálady soudného dne.
Julius Arigi (1895-1981), český Němec narozený v Děčíně byl fanfarón, bohém, bouřlivák, ale také letecké eso z první světové války, podnikatel v letecké přepravě a dokonce i originální vynálezce.
Osobní vzpomínky na válečné útrapy i poválečnou perzekuci. Z řady autentických vyprávění válečného pilota vzniklo více než dvacet let po jeho smrti pozoruhodné pásmo jeho celého životního příběhu.
Ještě nikdy se neobjevilo dílo o historických i moderních zbraních z celého světa tak velkého rozsahu, komplexní a rozsáhle
doplněné fotografiemi, jako je naše Encyklopedie. Přitom se vše vešlo do jediného svazku.
Sledujme krátkou, avšak o to více brilantní kariéru jednoho z nejvýznamnějších kavalírů a bouřliváků Francie, který nejprve následoval revoluční armádu, potom generála Bonaparta, posléze císaře Napoleona.
Za druhé světové války vstoupily Lidice do paměti lidstva. Zločin hromadné vraždy, který zde spáchali okupanti, vyvolal nejlidštější sympatie s touto malou hornickou vesnicí na Kladensku.
Zcela poprvé publikovaná, několikadílná souborná práce o osudech čs. letců v řadách britského Královského letectva za mírových let, zavede čtenáře zprvu do etapy od osvobození ČSR až k následkům komunistického puče z února 1948.
Otto Henning se v roce 1943 po návratu ze severoafrického bojiště vrátil do Německa ke své výcvikové rotě a byl nejprve nasazen jako instruktor na obrněném průzkumném vozidle.