Autor nabízí rodičům řadu
praktických postupů a cvičení, které
vedou k uvolnění vnitřního napětí dítěte,
k rozvoji jeho sebedůvěry a k prohloubení
vztahu mezi dětmi a rodiči.
Publikace je zaměřena nejen na poznání, co hyperaktivita je, jak vzniká, jaké jsou její základní projevy a jak se tyto projevy mění v průběhu vývoje dítěte, ale zejména na praktické náměty a postupy, jak výchovně vést hyperaktivní děti.
Mateřská škola a obecně výchova v předškolním věku mohou významně přispět k rozvoji dítěte.
Učitelky i rodiče by měli mít k dispozici poznatky na úrovni soudobého poznání psychologie a souvisejících vědních oborů.
Jak podpořit rozvoj slovní zásoby dítěte mezi třetím a šestým rokem věku? Kromě společného čtení a prohlížení knížek je to rozhovor, povídání o tom, co se stalo, co nás čeká, na co se těšíme, co máme rádi.
K českému čtenáři se konečně dostává kniha o „baby-led weaning“ , tedy o zřejmě nejpřirozenějším způsobu zavádění pevné stravy u kojenců, kdy celý proces řídí samo dítě- účastní se rodinného stolování, samo se krmí a samo si vybírá, co bude jíst.
Jde především o osobní příběh, na jehož počátku si autorka jako budoucí matka klade otázku: "Proč by měl porod bolet?" Nevšední otázka, za kterou následuje nevšední příběh ženy, maminky, matky.
Knížka věhlasné francouzské pediatričky Catherine Gueguenové, která se ve Francii stala ihned po vydání bestsellerem, je ojedinělá – objasňuje přímou souvislost mezi prostředím, ve kterém dítě vyrůstá, a zráním celé jeho osobnosti a především mozku.