Publikace Eduard Antal se věnuje významné osobnosti slovenského výtvarného umění 20. století, kterou je vysokoškolský pedagog, krajinář a tvůrce monochromních bílých reliéfů Eduard Antal.
Publikace prezentuje výběr obrazů, objektů a kreseb Jana Kotíka, předního českého malíře a člena proslulé Skupiny 42. Výběr se zaměřuje na Kotíkovu reflexi fenoménu figurace.
Srozumitelná, stručná a bohatě ilustrovaná kniha vysvětluje, jak, proč a kdy se umění měnilo, kdo zavedl nové prvky, o co přesně se jednalo, kde vznikaly a jaký to mělo dopad....
Pod funerálně – milostným názvem otvírá se deník malíře, současného umělce žijícího na maloměstě uprostřed Moravy, mimo kulturní centra. Bez svého galeristy, zato s rezatým kocourem a ženou vřetenovitých údů a bystrého úsudku.
Antická mytologie tvořila nezastupitelnou součást barokní nástěnné malby, neboť se stala očekávatelnou formou (nejen) světské reprezentace, plníc tak prostory většiny zámeckých a palácových rezidencí.
Kniha představuje světově proslulá fotografická díla české avantgardy 20. let minulého století v kontrastu s tvorbou nejoriginálnějších současných českých a v Česku žijících slovenských autorů z konce minulého století.
Kniha představuje umělecká díla v historické budově Národního divadla – především slavné Alšovy lunety z cyklu Vlast a obrazy a nástěnné malby Františka Ženíška. Naleznete zde kapitoly věnované zrodu výzdoby a dobovému zápolení Aleš versus Ženíšek.
Zdenek Rykr je dnes řazen k nejoriginálnějším umělcům první poloviny 20. století v Čechách. Velká škála Rykrovy kreativity ukazuje na neuvěřitelnou tvůrčí energii umělce, který neustrnul a vždy hledal nové výzvy.
Vincenc Hehl (1901–1977) žil tiše a skromně. Po léta kreslil ilustrace komorního charakteru do dnes nevyhledávaných knih. K širšímu uznání a věhlasu mu chyběly ostřejší lokty a větší víra v dar talentu.
Historička umění Julie Jančárková sleduje na základě jedné z nejkvalitnějších sbírek ruského umění z Galerie výtvarného umění v Náchodě obecnější téma.
Vlnivé abstrakce a Hořící lesy, válečkové kompozice a krajiny inspirované minulými epochami, to jsou jen některá z témat, kterými obohacuje české umění posledních dvaceti let malíř Petr Pastrňák. U příležitosti retrospektivní výstavy v Galerii výtvar
Monografie malíře Volrába shrnuje tvorbu předčasně zesnulého progresivního umělce, jehož odvážně barevná díla a nekonvenční přístupy v práci s figurou a prostorem výrazným způsobem zasáhly do českého výtvarného dění konce šedesátých let 20. století.
Monografie věnovaná ibero-africkým a indiánským kultům a slavnostem a doplněná rozsáhlou obrazovou dokumentací nabízí srovnání původních scénických tradic tří kontinentů, které se po objevu Nového světa setkaly v prostoru Jižní Ameriky.
Součástí výstavy Martina Zet uvedené v Galerii města Plzně v roce 2014 je kniha: Z růže kvítek vykvet nám, kde formou vyprávění a obrazové dokumentace autor přibližuje pozadí několika kresebných celků.