V projektu děti poznávají téma prostřednictvím vlastních tvořivých činností a jejich reflexe. Kromě toho se v projektu uplatňuje doprovodná kolektivní tvořivá činnost, například vytváření leporela Staré pověsti české.
Hra a prožitek představují nejefektivnější způsob předávání informací a osvojování si nových poznatků. Princip učení hrou vyzdvihuje také tato publikace, nabízející ve 23 kapitolách konkrétní a detailně připravené náměty pro práci s dětmi podle čtyř
Knihu tvoří soubor říkadel, lidových i původních, autorských pohádek, hádanek, doplňovaček, dramatizací, písniček, her a úkolů rozvíjejících u dětí dovednosti v oblasti řečové, pohybové, výtvarné, muzikální, motorické a rozumové.
Kniha je určená pro všechny páry, které touží po dítěti, jež nepřichází, truchlí pro miminko, které se nedožilo porodu, nebo už příliš dlouho čekají na děťátko, které by mohli osvojit.
Kniha poskytuje základní úvod do studia předškolní pedagogiky jako hlavního studijního oboru na středních a vyšších odborných školách pedagogického směru.
Základní struktura knihy je inspirována ročním koloběhem. Každá kapitola má své nosné téma – projekt, který je nahlížen a zpracován z mnoha různých úhlů pohledu s důrazem na specifika předškolního vzdělávání.
Zamíchej kaši doleva. Zamíchej kaši doprava. Navlékni na šňůrku barevné korálky. Nakresli veliké kapky deště... V tomto pracovním sešite najdete velké množství zábavných cvičení na uvolnění ruky.