Franku Cottonovi, požitkáři, jenž vyčerpal veškeré možnosti zábavy v této realitě, se podařilo odhalit tajemství Lemarchandovy kostky, bájného hlavolamu, který otevírá dveře k absolutním rozkoším jiných sfér.
Co je smyslem tvého bytí? Prastaří a mocní Metaválečníci se celé věky vraždí, trýzní a zrazují v neustálé honbě za naprostým vzájemným zničením. Chmurného Válečníka začne nesmyslné zabíjení nudit, a tak se vydá hledat pravdu o svém životě.
Ve druhém dílu fantasy trilogie se seznamujeme s dvanáctiletým Willem, který hledá svého ztraceného otce. Will náhodou objeví průchod do jiného světa a v něm potká Lyru, kterou čtenáři znají z prvního dílu.
Povídky sebrané v Mrknutí obrazovky sestávají z vpádů
sekundárních světů do toho našeho. První povídku, Kšeft v Hádu, Pratchett napsal,
když mu bylo třináct!
Třetí pokračování cyklu o upírce Ulrice ze světa Warhammeru. Po dobrodružství, které zažila v Praag, se Ulrika vrací zpátky do Nulnu, kde se Lahmianky právě připravují na válku...
Mezi Lovecraftovy nejzajímavější práce patří povídky z období, kdy byl trýznivou finanční situací nucen psát pro jiné, ať už jako utajený, anonymní autor, přepisovatel nebo přiznaný spolutvůrce…
Román autora cyklu Příšerných příběhů se odehrává v typicky britské internátní škole „pro ne právě bystré syny ne zrovna bohatých rodičů“, sídlící na středověkém hradě kdesi na venkově.