Česko-francouzská monografie díla Aleny Nádvorníkové má svou osu ve vývoji její výtvarné práce, jednotliví autoři nazírají z různých úhlů její imaginativní mnohostrannou tvorbu.
Kniha Měla to být vlastně společná knížka o krajině, je svébytným zpracováním vztahu ke krajině formou atlasu, zároveň je vnorem do duší a myslí dvou mladých malířů Nikoly Čulíka (1983) a Adély Součkové (1985).
Publikace představuje vůdčí osobnosti současné česko-slovenské umělecké scény. Je zacílena na médium malby a sochy jako na tradiční výtvarné prostředky, které jsou i dnes nosné pro nové obsahy a umělecké výpovědi.
Obrazová publikace o brněnské výtvarné scéně posledního decennia komunistického režimu, jejíž editorkou je Marcela Macharáčková, přináší v působivé grafické úpravě Zdeňka Hally studie předních výtvarných teoretiků Radka Horáčka a Jiřího Valocha.
Zájemcům o umění se do rukou dostává poutavé čtení o malíři, sochaři, vysokoškolském výtvarném pedagogovi a spisovateli Jakubu Obrovském (1882-1949), který se v r. 1882 narodil v Bystrci.
Cílem první monografie Jindřicha Štyrského (1899–1942) je představit jej jako všestrannou osobnost, jejíž vklad do evropského meziválečného umění byl mimořádný.