Nejprodávanější Kniha nebo Mapa v roce 2022

Stručné dějiny každého z nás
Z této knihy se dozvíme, co všechno už dnes dokážeme vyčíst ze struktury lidských genomů. Jde o podstatu nás samých, o naše předky, o celý náš minulý vývoj a o naši budoucnost – vlastně především o tu.

Stručné dějiny každého z nás

Tělo: příručka pro uživatele
Jsme mnohem složitější a záhadnější, než si dokážete představit.

Tělo: příručka pro uživatele

Co kdyby?
Tato kniha od tvůrce veleoblíbeného webového komiksu xkcd vám nabízí překvapivé odpovědi na důležité otázky, na které vás nejspíš nikdy ani nenapadlo se zeptat.

Co kdyby?

Stručnější historie času
Nová verze světového bestselleru Stručná historie času. Stephen Hawking ve spolupráci s Leonardem Mlodinowem si dali za cíl především usnadnit pochopení obsahu. Knihu doplnili také řadou nových poznatků z oblasti fyziky a kosmologie.

Stručnější historie času

Kvantová teorie nikoho nezabije
Po „Vesmíru hned vedle" a „Čarodějné peci" se českým čtenářům dostává do rukou již třetí kniha Marcuse Chowna, známého popularizátora kosmologie a v současné době odborného poradce časopisu New Scientist.

Kvantová teorie nikoho nezabije

Metabolický motor
Průkopnické studie a výzkumy, účinnost diet nebo důležitost pohybu – evoluční antropolog Herman Pontzer boří ustálené mýty a ukazuje, jak doopravdy funguje lidský metabolismus, jak můžeme ovládnout svoji hmotnost, a tak podpořit i zdraví.

Metabolický motor

Norimberský trychtýř
Jedinečný průvodce světem fyziky pro středoškoláky i jejich rodiče – klíč k pochopení fungování světa.

Norimberský trychtýř

Opi - Ilustrovaný průvodce světem opic
Velká obrazová kniha opic! Rodinu opic, vědecky řečeno řád primátů, tvoří stovky zvláštních, všemi barvami hrajících druhů rozšířených po celém světě.

Opi - Ilustrovaný průvodce světem opic

Planta sapiens
Kniha Planta sapiens je fascinující sondou do vnitřního světa rostlin založená na nejmodernějším výzkumu rostlinné inteligence. Dokážeme-li pochopit, jaké je to být rostlinou, mohli bychom mít z okolního světa mnohem víc.

Planta sapiens

Vesmír - Přehled nejnovějšího výzkumu a objevů
Astronomické objevy nabírají každým rokem na větším tempu. Některé zcela zásadně mění náš dosavadní pohled na uspořádání vesmíru.

Vesmír - Přehled nejnovějšího výzkumu a objevů

Herbář ze zahrady přímo na talíř 2
Původní odrůdy, láskyplná péče, naslouchání přírodě a skvělé recepty, ve kterých všechny plodiny spotřebujeme. To je Herbář ze zahrady přímo na talíř. Už podruhé!

Herbář ze zahrady přímo na talíř 2

Jirkův vesmírný lov pokladů
Fantastická cesta vesmírem při hledání vesmírného pokladu je plná nejen neuvěřitelných dobrodružství Jirky a jeho kamarádů, ale i nejnovějších vědeckých poznatků o vesmíru a také úvah předních světových vědců.

Jirkův vesmírný lov pokladů

Malé je milé
Jak by vypadala ekonomie, které by skutečně záleželo na lidech a na přírodě?

Malé je milé

Srdce Českého krasu
Kniha je určena těm, kdo chtějí pochopit širší souvislosti a podrobně poznat srdce Českého krasu, kraj neobyčejné přírody a historie.

Srdce Českého krasu

Tiché jaro
Jedna z nejvlivnějších knih dvacátého století, která odstartovala environmentální hnutí.

Tiché jaro

Včely medonosné
Fotograf přírody Ingo Arndt a etolog Jürgen Tautz vás společně zvou na fascinující vizuální cestu, která vám otevře nepřekonatelnou krásu světa včel medonosných, našich nejlepších kamarádek v říši hmyzu.

Včely medonosné

Ptáci našich zahrad
S touto přehlednou knihou, plnou výstižných fotografií, snadno dokážete poznat a určit ptáky, kteří se pohybují v zahradě. Autorka zvolila neobvyklou metodu a rozdělila hlavní zahradní ptáky do tří kategorií podle velikosti.

Ptáci našich zahrad

Ilustrované včelařství
Ilustrované včelařství je ojedinělý průvodce světem včel. Jeho autor Yves Gustin s humorem a lehkostí (používá prvky komiksu) a zároveň realisticky popisně provází čtenáře základy teorie i praxe včelaření.

Ilustrované včelařství

Náš vesmír počátkem 21. století
Kniha volně navazuje na předchozí titul "Náš vesmír" vydaný několikrát od roku 2000.Obsahuje výběr nejnovějších zajímavých záběrů, které doplňuje odborný text obou autorů, rozšiřující všeobecně vzrůstající zájem o astronomii nejenom u odborníků.

Náš vesmír počátkem 21. století

Půda pod našima nohama
Osmnáctý díl edice permakulturních příruček, věnovaný půdě pod našima nohama, se vrací do krajiny, na pole a na zahrádky. Autoři a autorky ve svých článcích předkládají své zkušenosti s různými způsoby hospodaření s půdou.

Půda pod našima nohama