Létání dopravními letadly je dnes běžnou záležitostí. Pro někoho je to rutina, pro jiného událost. Ale ruku na srdce - každého z nás během bezpečnostní instruktáže před startem někdy napadlo, co by se stalo, kdyby se letadlo zřítilo.
Do již třetího pokračování úspěšné knihy LETECKÉ KATASTROFY A JEJICH VYŠETŘOVÁNÍ vybral letecký publicista Lukáš Musil další havárie, které se černým písmem zapsaly do historie letecké dopravy.
Předkládaná kniha volně navazuje na předchozí dva díly Mechanika letu I, II, v nichž jsou probírány základy problémy mechaniky atmosférického letu a věnuje se problematice letu kosmického.
Po úspěšné knize Letecké katastrofy a jejich vyšetřování přichází letecký publicista Lukáš Musil s jejím pokračováním. Autor vybral dalších 40 leteckých havárií, které ovlivnily vývoj letecké dopravy po druhé světové válce.
Vedle kapitol o organizaci labské paroplavby a technickém vývoji jejích plavidel je do knihy pojato několik kapitol méně technických: O životě a plavbách českých soukromých loďařů, o třech parnících stejného jména apod.
První díl trilogie o historii motorizace rychlíkových spojů u ČSD. Obsahuje i podrobná pojednání o nasazení motorových vozů M 283.0 a M 275.1 a motorových jednotek M 297.0 a M 494.0.
Publikace vás seznámí s většinou typů letadel vzniklých v konstrukčních kancelářích v Rusku v období po 2. světové válce. Texty s obrázky jsou abecedně řazeny.
Zajímavou informací je, že pouze menšímu množství z nich se podařilo přežít do současnosti.
Publikace „Fenomén ČME 3“ pojednává o lokomotivách řady 770, 771, 773 a 774 známých pod přezdívkou „Čmelák“. Navazuje na ediční řadu monografií lokomotiv a motorových vozů od úvodního, rychle vyprodaného titulu „Motorové vozy řad 850-854“ .