Železnice reprezentovaná parní lokomotivou přispěla v 19. století významnou měrou ke sblížení světa, její rychlý rozvoj však zakrátko ocenili i generálové a železnice se tak stala jedním z nejdůležitějších článků všech vojenských tažení.
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.
Od parních lokomotiv po nejmodernější vlaky. Dobrodružná jízda dějinami železniční dopravy.. Kdysi dávno usedla na koleje první lokomotiva a svůj náklad do cíle odvezla podobnou rychlostí, jako když jdete na procházku.
Autor své knize popisuje nejen zážitky ze své cesty, ale také se věnuje historii výstavby železnice, tolik medializované v 70. a 80. letech minulého století.
Klasická monografie jedné z prvních řad motorových lokomotiv vyráběných v lokomotivce ČKD pro provoz u ČSD. Jsou zde také zmíněny i její následnice T 435.001 a 02 a konkurentky řady T 455.0 z Maďarska.
Změna způsobu dopravy, ztráta trhů, případně válečný konflikt může ze dne na den proměnit kvetoucí investici v hromadu šrotu a prázdné budovy v továrny duchů.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.
Historie vzniku, vývoje a provozu zkušebních prototypů lokomotiv T 304.001, T 306.0501 a T 324.001. Text doplňuje 150 dobových snímků, výkresů a dalších dokumentů.
Třetí a závěrečný díl z oblíbené trilogie knih o kolejových vozidlech. Kniha je věnována převážně kolejovým vozidlům městské hromadné dopravy - tedy tramvajovým vozidlům, vozidlům metra a jejich stavebním strukturám.
Seznamte se s historií železničních nehod a poznejte, jak ovlivnily vývoj řízení a zabezpečení železnice.
Tato jedinečná publikace mapuje železniční nehody u nás i ve světě a popisuje vývoj systémů řízení a zabezpečení železnice od roku 1825 až do současnosti.
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.