Mojmír Grygar, historik, teoretik umění a publicista, přináší nový pohled na osobnost a dílo malíře Hieronyma Bosche, proslulého fantastickými výjevy pekla, ráje i pozemského světa.
Publikace představuje špičková díla české a evropské secese ze sbírek Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Zaměřuje se na užité umění secese jako součást převratných modernizačních a emancipačních proudů konce 19. století.
Katalog k výstavě představuje dílo tří malířů, Jana Jedličky, Vladivoje Kotyzy a Mikuláše Rachlíka, kteří se setkali na pražské Akademii výtvarných umění v letech 1961- 1968 a směřovali k fantaskní a groteskní malbě.
Zatímco česká výtvarná scéna první republiky je dnes všeobecně známa a přinejmenším klasická moderna je probádanou oblastí, umění „českých Němců“ sledovaného období zůstává opomíjeno.
Publikace vychází jako doprovodný katalog k retrospektivní výstavě avantgardního umělce Avděje Ter-Oganjana V prdeli (aneb „Muzeum ruského futuristy“), která se uskutečnila v roce 2013 v pražské galerii tranzitdisplay.
Česko-francouzská monografie díla Aleny Nádvorníkové má svou osu ve vývoji její výtvarné práce, jednotliví autoři nazírají z různých úhlů její imaginativní mnohostrannou tvorbu.
První monografie o díle kultovní postavy české výtvarné kultury a literatury Bohuslava Reynka. Přináší reprodukce jeho grafických cyklů, kreseb, maleb i experimentálních nátisků. Výměrově je představeno i jeho literární dílo.
Obrazově bohatá kniha Heleny Diesing vyplňuje prázdné místo na poli české pop kultury. Autorka na základě rozsáhlé rešerše dobových periodik shrnuje dosud nezmapované období českého komiksu.
Monografie malíře Franty (vlastním jménem František Mertl), který žije od roku 1958 v jižní Francii a patří mezi nemnoho českých malířů, kteří se výrazně prosadili na světové výtvarné scéně.