V knize objevíte svěží pohledy a úvahy z oblasti psychologie a mezilidských vztahů. Zaujme vás zejména to, s jakým citem autor popisuje svět malých dětí - jeho pojetí je sympatickou pozvánkou do světa dětské psychiky.
Autor nahlíží ze současnosti na dřívější výchovné
postupy, hledá, kudy z nich ven a jak si nastavit život tak, aby
budoucnost naše i našich dětí byla lepší. Knížka je propracovanou cestou k sobě samému a k nalezení vnitřní rovnováhy.
V českém prostředí unikátní publikace o přetrvávajících primárních refl exech,
je určena širokému spektru čtenářů a zejména těm, kteří se snaží vyřešit příčinu
lavinovitě narůstajících problémů dnešních dětí s učením a chováním.
Rodičovství není snadné – milujeme své děti a děláme pro ně, co můžeme. Ale opravdu závisí úspěch našich potomků na tom, kolik úsilí věnujeme jejich školním výsledkům a volnočasovým aktivitám?
Základní pravda, kterou autoři v knize přinášejí, je, že dospělí mají nejprve věnovat pozornost vlastnímu emočnímu stavu, protože děti mohou uvolnit své napětí pouze v přítomnosti klidného, schopného a konejšivého dospělého.
Známá americká vývojová psycholožka a zakladatelka systému vědomého rodičovství Aletha Solterová se v této příručce snaží vysvětlit podstatu podobných výchovných přesvědčení, vyvrátit je a nahradit účinnějším přístupem.
Prověřte dovednosti předškoláků
Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět.
Knížka krátkých fejetonů o výchově a o tom, jak to vlastně udělat, aby doma bylo dobře. Marek Herman zkoumá svět malých dětí, porovnává ho s pohledem nás dospělých a hledá základní kameny, na kterých lze postavit rodinnou pohodu.
Základní učební text je nepostradatelný pro všechny studenty pedagogických oborů na pedagogických, filozofických, přírodovědeckých fakultách a na ČVUT v jejich praktické vzdělávací činnosti s důrazem na současné pedagogické ideje, trendy i vědění.
Vysoká inteligence nemusí znamenat jen úspěch a skvělý život. Velmi chytří lidé bývají naopak často nepochopení, cítí se osaměle, trpí nedostatkem sebedůvěry a až přílišnou citlivostí a zranitelností.
Kniha odpovídá aktuální otázky a popisuje významné trendy, které určují podobu a výsledky vzdělávání v různých zemích od předškolního až po vysokoškolské.
Kniha je jedním ze stěžejních děl známé italské lékařky a pedagožky. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální.
Ordinace dětských psychologů a psychiatrů jsou přeplněné k prasknutí. Co se to s dětmi děje? Místo, aby si užívaly nejhezčí životní období, trpí úzkostmi, depresemi a dalšími psychickými obtížemi. Roky pandemie situaci rozhodně nezlepšily, naopak.
Publikace je určena především rodičům, kteří výchovu svých dětí berou vážně. Rodičům, kteří jsou ochotni nad svými výchovnými metodami uvažovat, popřípadě je i přehodnocovat. Těm, kteří mají zájem o vlastní sebereflexi, a to nejen z pohledu rodičovské role.
Dnešní výchova je v mnohém jiná, než tomu bylo dřív. O děti pečujeme, jako by šlo o vzácné cizokrajné květiny, kolem kterých je třeba postavit skleník a neustále je chránit, hlídat a se vším jim pomáhat.
Křik to nikdy nevyřeší. Vychovávejte děti s lehkostí!
Vychovávat děti tak, aby z toho všichni členové rodiny vyšli beze šrámů na duši, je hotové umění. Milan Studnička, psycholog a spoluzakladatel úspěšného vzdělávacího portálu, se proto zaměřil na nejpalčivější otázky z praxe.
Autorka vám touto knihou přiblíží dosud nepoznaný svět novopečeného táty. Vychází ze svých zkušeností, vše vysvětluje jasně a bez zbytečných slov. Seznámíte se s potřebami malého miminka, naučíte se o ně postarat a dostanete rady, jak podpořit svou ženu v roli matky.
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele.
Kniha podává přehled o tzv. nové morbiditě mládeže, která v současnosti významně ohrožuje zdraví dospívajících a zvyšuje jejich nemocnost i úmrtnost. Jedná se o tzv. syndrom rizikového chování v dospívání.