Logopedické hádanky ve formě veršů, v nichž musejí děti samy přijít na správný rým, se staly v rodinách, ve školkách, školách i na logopedických pracovištích velmi oblíbenými, a proto autorky vytvořily jejich pokračování.
Dnešní výchova je v mnohém jiná, než tomu bylo dřív. O děti pečujeme, jako by šlo o vzácné cizokrajné květiny, kolem kterých je třeba postavit skleník a neustále je chránit, hlídat a se vším jim pomáhat.
Odkud se vzaly pohádky, co znamenají obrazy v nich obsažené, jakou potravu dávají pohádky lidské duši, jak využívat pohádky v pedagogice? Na tyto a další otázky dává odpověď tato kniha.
Možná jste si všimli, že se dnešní doba liší od doby vašeho dětství. Tradiční způsoby výchovy již nejsou funkční a leckdy způsobí ve výchově více problémů, než užitku.
Knížka je pro všechny budoucí i stávající rodiče i další dospělé, protože jsme všichni i děti svých rodičů. Často ani nechápeme, co a proč se nám v životě děje.
Chuť malovat je vlastní každému člověku. Tradiční výchova, především ve škole, se snaží směřovat tuto přirozenou potřebu k umění. Zamezí-li se tomu, může se vyvinout zcela jiný projev, který Arno Stern nazývá stopou.