Dílo Kamily Ženaté nelze přiřadit k žádným skupinovým trendům tuzemské výtvarné scény posledních dekád. Autorka patří ke generaci umělců, která, slovy kunsthistoričky Mileny Slavické, „byla jakoby zasypána pískem“.
Technika, funkce, styl a kontext italské kresby vrcholné renesance a manýrismu podpořeného v letech 2020–2022 Grantovou agenturou České republiky, je katalogem stejnojmenné výstavy.
Psi milujeme pro jejich veselou povahu a přátelskou společnost, kterou nám nezištně poskytují. „Pes v umění“ je osobitá sbírka obrazů a ilustrací psů vytvořených umělci z celého světa.
Autor ve své knize představuje věci ze dřeva i obrazy ve dřevě. Vypráví, jak vznikly a dokládá, že – co se týče dřeva – prozrazením kouzla kouzlo nezevšední. Vyprávění je dřevěné a patřičné. Najdete tu i malé povídky.
Výpravná publikace nazvaná Levitace představuje aktuální tvorbu Lubomíra Typlta, který patří k nejlepším současným výtvarným umělcům. Kniha vyšla u příležitosti Typltovy úspěšné výstavy v pražské galerii Villa Pellé.
Tvorba Zbyňka Sekala (1923–1998) se v mnohém vymyká nejen českému, ale i světovému sochařství. Vyrůstá ze středoevropské modernistické tradice a svými východisky se dotýká principů, které jsou příznačné východní vizuální kultuře, především japonské.
Renesanční benátský malíř Giorgione (1477–1510) je v dějinách umění velkou pohánějící silou, která se rychle vytratila, ale přesto zanechala podstatnou stopu v nové éře malířství.
Na současné výtvarné scéně lze najít jen málo autorů, kteří zůstávají věrní jednomu a navíc tak tradičnímu námětu – portrétu, jak to již přes dvacet let činí Ivana Štenclová.
Dílo Jana Zrzavého ve sbírkách Karáskovy galerie. 18 volných grafických listů Jana Zrzavého 165 x 225mm. Grafiky věnoval Jan zrzavý ve 20. letech minulého století Jiřímu Karáskovy pro jeho sbírku.