Železnice reprezentovaná parní lokomotivou přispěla v 19. století významnou měrou ke sblížení světa, její rychlý rozvoj však zakrátko ocenili i generálové a železnice se tak stala jedním z nejdůležitějších článků všech vojenských tažení.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.
Objevujte znovu kouzlo a historii železnice ve volném pokračování knihy Zmizelé koleje, zmizelá nádraží, vydané v roce 2019.
Vzhledem k obrovskému historickému rozsahu se do první publikace nemohly vejít všechny zaniklé tratě.
Seznamte se s historií železničních nehod a poznejte, jak ovlivnily vývoj řízení a zabezpečení železnice.
Tato jedinečná publikace mapuje železniční nehody u nás i ve světě a popisuje vývoj systémů řízení a zabezpečení železnice od roku 1825 až do současnosti.
V této nevšední ilustrované knize se děti i dospělí dozvědí spoustu zajímavostí o nejvýznamnějších lokomotivách a vlacích v dějinách železnic a zjistí, jak tento způsob dopravy změnil náš svět.
Praha je naším nejvýznamnějším železničním uzlem a jeho historie je nesmírně bohatá a zajímavá. Zdejší železnice prošla fascinujícím vývojem, na jehož konci stálo zapojení do celorepublikové i mezinárodní sítě. Kudy vedly první tratě?
Kdysi dávno usedla na koleje první lokomotiva a svůj náklad do cíle odvezla podobnou rychlostí, jako když jdete na procházku. O dvě století později už se po celém světě běžně proháněly vlaky rychlostí mnoha stovek kilometrů v hodině. Jak k tomu došlo?