Třetí a závěrečný díl z oblíbené trilogie knih o kolejových vozidlech. Kniha je věnována převážně kolejovým vozidlům městské hromadné dopravy - tedy tramvajovým vozidlům, vozidlům metra a jejich stavebním strukturám.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Pozor, pozor! Na první nástupiště právě přijíždí rychlík z Horní Dolní! Sestav si na zemi v pokojíčku z puzzle své vlastní nádraží a koleje. Rozestav mašinky a hurá na výlet!
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.
Objevujte znovu kouzlo a historii železnice ve volném pokračování knihy Zmizelé koleje, zmizelá nádraží, vydané v roce 2019.
Vzhledem k obrovskému historickému rozsahu se do první publikace nemohly vejít všechny zaniklé tratě.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.