Kniha je již druhý výběr z textů věnovaných architektuře, které autor Zdeněk Lukeš publikoval v sobotní příloze Orientace v Lidových novinách, tentokrát většinou v letech 2013–2016.
Trojice renomovaných autorů přibližuje úctu ke sv. Lazaru ve středověkém Českém království. Ikonografický úvod je v české literatuře vůbec prvním podrobným popisem barvitého světa zobrazování tohoto světce.
Doplněk ke knize fotografií Jana Ságla, která vyšla pod stejným názvem v roce 2013. V původní publikaci Ságlových fotografií lidí z české undergroundové komunity z let 1967-1976 jsou sice doprovodné texty, ale chybějí v ní popisky k fotografiím.
Výpravná publikace je věnována dílu klasika českého výtvarného umění Theodora Pištěka. Zaměřuje se na jeho malby, reliéfy a instalace, jež mají souvislost s automobily, motory, jejich součástmi a fragmenty.
Uprostřed léta roku 2016 obohatila Husovo náměstí v Kolíně dílo malíře Jana Kubíčka, zdejšího rodáka a mezinárodně uznávaného představitele konstruktivně orientované tvorby. Kniha podrobně dokumentuje jeho postupný zrod.
Ve vztahu k tradici, k právě končícím či dávno minulým obdobím a jejich uměleckým postupům a konvencím, se definuje fakticky každý nastupující umělecký proud. Tradice v původním slova smyslu představuje to, co je předávané a přejímané.
Kniha vypráví především o osudech celé dlouhé řady vesměs významných českých umělců i umělkyň, jejichž osudy film, televize či umění vůbec zásadním způsobem poznamenaly.
První knižní vydání výběru z dosavadní tvorby Václava Podestáta, předního českého dokumentárního fotografa, absolventa katedry fotografie na FAMU v Praze a pedagoga Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě.
Monografie Viktor Kronbauer - Divadelní fotografie je jubilejní 700. publikací Institutu umění - Divadelního ústavu. Jde o reprezentativní knihu, jejíž hlavní vypovídací hodnotou je pochopitelně obraz – fotografie.
Společný svazek Knihovny Václava Havla a Národního filmového archivu vůbec poprvé mapuje snad nejméně známou tvář jedné z klíčových postav české filmové „nové vlny“ 60. let minulého století: Představuje Pavla Juráčka jako publicistu.
Katalog vydaný k výstavě v kostele sv. Vavřince v Klatovech v říjnu 2016
Společný umělecký projekt dvou přátel, malíře a sochaře, významných nejen v našem, ale i evropském kontextu výtvarného umění.
Kniha přinášející desítky reprodukcí více či méně známých Divišových děl je zároveň sumou Zeminových textů na divišovské téma a je doplněna francouzským i anglickým resumé.
“It's not difficult to create something that will look like art; you just need to imitate an already existing genre or style. The challenge is to create something that will be able to trigger an art experience.”
Ani Bůh ani člověk. Slova, obrazy a středověká úzkost z výtvarného umění je jednou z recentních prací Herberta L. Kesslera, která vyšla poprvé v roce 2007 jako součást ediční řady zabývající se literárními prameny k výtvarným dílům.
Francouzský režisér Robert Bresson (1901–1999), svými životopisnými daty zajímavě a tak trochu příznačně vyplňujícími celé 20. století, patří mezi solitérní tvůrce světového filmu. Jemu je věnována tato monografie.
Kniha představuje světově proslulá fotografická díla české avantgardy 20. let minulého století v kontrastu s tvorbou nejoriginálnějších současných českých a v Česku žijících slovenských autorů z konce minulého století.