Zvýšený krevní tlak neboli hypertenze je metaforou pro otázku nového
virtuálního já a proměnlivosti znovu utvářené identity, tedy tématem
letošního Fotograf Festivalu s názvem Hypertension23 a také tohoto
čísla, které je na festival úzce napojen.
Jídlo je primárně základní fyzickou potřebou každého živého tvora. V kontextu lidské společnosti otázky okolo jídla a zajištění potravy vnímáme jako nepřetržitý, nutný proces spojený s produkcí, distribucí, prezentací, spotřebou a likvidací statků.
Toto vydání vybočuje z řady tematických čísel. Je totiž věnováno oslavám dvaceti let časopisu. A jak už to tak při narozeninách bývá (a zvlášť těch kulatých), vzpomínky na uplynulé se protínají s budoucností.
V přírodě mě ze všeho nejvíc fascinuje nespoutaná volnost ptáků. Své dojmy a pocity z těchto setkání jsem zvyklý vyjadřovat beze slov. Propojením fotografií a textu vznikl příběh, kterým bych rád přiblížil okamžiky ze světa ptačí říše i ostatním.
V knižní formě „Obrazy ve vodě“ je stovka pečlivě zvolených fotografií vodních hladin, které fotografka pořídila od konce osmdesátých let do současnosti. Cyklus rozdělila na témata Kaluže, Řeka a Moře.
Vizuálně poutavá kniha je testamentem jedinečné spolupráce, trvající již tři dekády, mezi fotografem a ilustrátorem Mattem Mahurinem a hudebníkem Tomem Waitsem.
Kniha mapuje dějiny české egyptologie zejména prostřednictvím fotografií, které v průběhu svého působení v Egyptě pořídili fotografové Československého, respektive Českého egyptologického ústavu FF UK.
Kniha je unikátní tím, že spojuje ojedinělé fotografické zachycení „života v ulicích“ v České republice v období emočně vypjatých prvních měsíců pandemie koronaviru v roce 2020 s kulturně-historickým a cestovatelským vnímáním průvodce.
Fotografická kniha s názvem Charles Bridge je poslední částí triptychu fotografa Jana Jindry. Pohybuje se v ní na hranici dokumentární a stylistické fotografie s douškem inspirace pražských výjevů Františka Drtikola.
Dvacet pět fotografií a dvacet pět básní, které v sobě skrývají trochu bolesti, lásky, touhy i humoru.
Černobílé fotografie Jindřišky Netrestové promlouvají k básnířce Heleně Niklausové a vyvolávají v její hlavě obrazy, které taví do slov.
Kniha Efemeria představuje výběr z více jak třicetileté tvorby fotografa Jaroslava Pulicara (*1954). Jeho snímky hovoří univerzálním jazykem a jejich tvůrce musí zajímat všechno.
Fotografie byla od počátku využívána cestovateli jako v porovnání s do té doby rozšířenými kresbami objektivní médium k zaznamenání vzdálených objektů a míst.