Někdy je třeba bojovat až na krev. Druhý díl návykové upíří ságy. Všechno je podivně pokřivené – včetně mě. Vrátila jsem se na Katmerskou akademii, ale pronásledují mě zážitky, na které si pořádně nevzpomínám.
Nezávislost Havenu byla uhájena a Ranka, Koré, Grult i Jagh by si mohli užívat zasloužené odměny, kterou za své činy obdrželi. Slib, kterým se zavázali prastarému jezernímu drakovi je však nutí vyrazit na cestu lemovanou záhadnými obelisky.
Obelisky, které vedou Ranku, Koré, Grulta a Jagha k bájné Thédrii vydávají svědectví o dávno zaniklé říši. Každý z nich je rafinovaně ukryt, nebo je hlídán bájným tvorem či strašlivou kletbou.
Válka přichází k hranicím Delavy. Nepřátelé pochodují zemí, plení a pálí, co jim přijde do cesty, a město Dussu může zachránit jen opravdový hrdina z písní, drakobijce Cuchenan. Jenže ten není k nalezení. Fantasy dobrodružství vrcholí.