Historie elektrizace železničních tratí na našem území trvá již přes sto let, vzpomeňme na první projekty průkopníka elektrické trakce Františka Křižíka.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Lokomotivní řada 556.0 představovala v našem lokomotivním hospodářství jednu z nejmohutnějších, nejspolehlivějších a nejzastoupenějších lokomotivních řad.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.
Ve výpravné knize najde čtenář nejzajímavější ozubnicové a pozemní lanové dráhy v Evropě, jejich historie, technické řešení, parametry i historické a turistické zajímavosti v okolí drah.
Železnice reprezentovaná parní lokomotivou přispěla v 19. století významnou měrou ke sblížení světa, její rychlý rozvoj však zakrátko ocenili i generálové a železnice se tak stala jedním z nejdůležitějších článků všech vojenských tažení.
Autor své knize popisuje nejen zážitky ze své cesty, ale také se věnuje historii výstavby železnice, tolik medializované v 70. a 80. letech minulého století.